۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۹۶۳۱۷
با حضور امام جمعه ارومیه؛

معلمان منتخب آذربایجان غربی تجلیل شدند

با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و معاون وزیر آموزش و پرورش، معلمان منتخب استان تجلیل شدند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان که در سالن شرکت برق استان برگزار شد، اظهار کرد: در شأن و منزلت معلم روایات بسیاری وجود دارد و در هیچ دینی همچون اسلام شغل معلمی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به جایگاه والای علم در دین اسلام، گفت: معجزه پیامبر از نوع علم قرآن است و در هیچ دینی راجع به قسم و قلم یاد نشده است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، افزود: کسی که معلم خیر و خوبی باشد چنین شخصی همه جنبندگان روی زمین، ماهی های دریا و همه پرندگان برای او استغفار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی شهید مطهری را بهترین الگو برای معلمان دانست و افزود: عشق و علاقه به معلمی مهم ترین خصوصیت ایشان بود و در راه معلمی ایثار عجیبی داشتند.

وی تصریح کرد: شهید مطهری وظیفه محور بود و برای خود شأن کتبی قائل بود.

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی  نیز در این جلسه با اشاره به نقش مؤثر معلمان در تاریخ ایران، گفت: این مملکت و انقلاب اسلامی امانت همه ملت ایران و معلمان است که باید آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به انتخابات، اظهار داشت: انتخابات تعیین سرنوشت است و هر کس باید در این عرصه به طور جدی ورود پیدا کند.

زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مطهری، گفت: توجه استاد مطهری به دانش آموزان و نیاز دانش آموزان از منظر نقشی که معلمان و دانش آموزان در آینده نظام اسلامی دارند، قابل تأمل است.

وی با بیان اینکه جامعه ایرانی پاسدار ارزش های معلم است، خاطرنشان کرد: صاحب نظران در حوزه های مختلف چشم به نظام تعلیم و تربیت دارند چرا که بسترسازی و زمینه سازی برای تحقق سایر حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وظیفه نظام تعلیم و تربیت است.

زرافشان معلمان را اولین گروه مرجع اجتماعی و مورد اعتماد مردم خواند و افزود: معلم کانون تحول در جوامع است هر جامعه ای که معلمان را گرامی بدارد از توسعه و موفقیت  بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه موفقیت کشور ها در گرو انسان های توانمند برای استفاده از منابع موجود است، تصریح کرد: سرمایه های انسانی توسط دستان توانمند معلم تربیت می شود و در مسیر توسعه و پیشرفت گام برمی دارند.

در ادامه این مراسم از معلمان منتخب استان به مناسبت هفته معلم در حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، معاون وزیر، استاندار و جمعی از مسؤولان استانی تجلیل به عمل آمد./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات