۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۹۶۳۹۰

ایجاد راه آهن ارومیه تبریز وعده انتخاباتی روحانی در آذربایجان غربی

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: در سال ۹۲ گفتم دریاچه ارومیه را احیا می کنم پای قولم ایستادم، امروز می گویم راه آهن بین شهری ارومیه و تبریز را ایجاد خواهم کرد و راه و مسیر نشاط جوانان را با احیای سازمان ملی جوانان آغاز می کنیم.
حسن  روحانی رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز عصر با حضور در جمع هوادارانش در ورزشگاه 6 هزار نفری الغدیر ارومیه به موضوع انفجار معدن در استان گلستان اشاره کرد و گفت: معدن در اختیار بخش خصوصی بوده است، باهمه توان در کنار مردم، کارگران و معدنچیان و خانواده های داغدار خواهیم بود، اما آنهایی که مسؤول معدن بودند چرا مهر سکوت برلب زدند.

وی در ادامه به دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: دیدن دریاچه ارومیه برای من و همه شعف آور است، امروز شادمان و خوشحالیم که دریاچه ارومیه را تثبیت کردیم درحالیکه اگر اقدامات دولت یازدهم نبود امروز کویر خشک در اینجا شاهد بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه امروز امواج دریاچه حیات خود را فریاد می زند، خاطرنشان کرد: در طول سه و نیم سال دو هزار میلیارد تومان برای دریاچه ارومیه هزینه شده است و ادامه خواهد داشت، دریاچه ارومیه بازهم جاذبه گردشگری خود را احیا خواهد کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از اینکه در سال 95، 431 بنگاه اقتصادی و 18 هزار شغل ایجاد شده راضی نیستم باید جوان بیکار در این سرزمین باقی نماند.

وی گفت: کسانی می توانند از شغل حرف بزنند که کارنامه اشتغال خود را به مردم نشان دهند، در ستادها کسانی هستند که هشت سال قبل کشور در اختیار آنها بود و شغلی برای این سرزمین ایجاد نکردند، برخی از رسانه ها در آن هشت سال سکوت کردند از بیکاری جوانان ها سخن نگفتند و با اینکه سال گذشته 650 هزار شغل ایجاد شده است، دم از بیکاری می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به موضوع پرداخت مالیات اشاره کرد و گفت: کسانی که می گویند باید مالیات بدهیم تا کنون درجایی که مدیریت می کنند ایا مالیات داده اند؟

وی اظهار کرد: در هشت سال قبل از دولت یازدهم 860 هزار زن بیکار شدند اما در 5/3 سال گذشته 750 هزار بانو مشغول به کار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: آنها که زبانها را بریدند و دهانها را دوختند و ممنوعیت قلم و تصویر  صادر کردند، دم از آزادی نزنند که آزادی خجالت میکشد، درنهادی خدمت می کنید که تخریب را به جای انتقاد رقم می زنند.

وی ادامه داد: کاسبان تحریم از اینکه بازارتان کساد شده ناراحتید، می خواهید ما را به چهارسال قبل برگردانید اما عقب نشینی نمی کنیم، راه ما آزادی است.

رییس جمهور گفت: ما مخالف تحریم و حذف ایرانیم، می خواهیم با دنیا زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم، ما نمی خواهیم جوان ترک و کرد ما در سر مرز کولبری کند، به جای کولبری صادرات را می نشانیم و استانهای مرزی را استانهای صادراتی ایران قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه سفره ای را می خواهیم که گندمش از دسترنج کشاورزان باشد، گفت: ما دولت ادعا و خیال بافی و فریب نیستیم می خواهیم کاری را که خرداد 92 وعده داده و آغاز کردیم ادامه دهیم، 29 اردیبهشت روزی است که باید راهمان را به مردم و جهانیان اعلام کنیم، راه ما وحدت تمام اقوام ایرانی، ایران متحد و 100 درصدی است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: همانطور که وعده داده بودیم کرسی زبان ترکی در ارومیه و کرسی زبان کردی در سنندج راه اندازی شده است ما اهل فریب نیستیم.

وی گفت: در سال 92 گفتم دریاچه ارومیه را احیا می کنم پای قولم ایستادم، امروز می گویم راه اهن بین شهری ارومیه و تبریز را ایجاد خواهم کرد، راه و مسیر نشاط جوانان را با احیای سازمان ملی جوانان آغاز می کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنهایی که امروز امدند و می خواهند  قدرت را در دست بگیرند در طول چهار سال خواستند شبکه ها را فیلتر کنند، امروز 100 هزار اشتغال در سایه فناوری اطلاعات برای جوانها ایجاد شده است می خواهند مارا در یک رسانه ای که خودشان ساخته اند منحصر کنند، می خواهیم با حفظ هویت، فرهنگ، ایرانیت، دین و اعتقاداتمان با دنیا در ارتباط باشیم و جهان را برای صادرات کالاهای ایرانی اماده کنیم.

وی در پایان گفت: روز سرنوشت پیش روی ماست نگذارید آزادی، رفاه، حرکت، نشاط، امنیت و آرامشی که شما برای ایران افریدید از شما بگیرند./۲۰۱/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات