۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۴۹۶۴۰۶
زاکانی:

شرکت‌های دولتی حیاط خلوت‌ برخی مدیران است

نماینده سابق مجلس گفت: شرکت‌های دولتی حیاط خلوت‌هایی است که بنگاه‌های پولی و حقوق‌های نجومی برای برخی از مدیران دولتی ایجاد کرده اند.
علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس، شب گذشته در همایش «انتخاب درست» که در مسجد شهید مطهری تبریز برگزار شد، با بیان این‌که روند فعلی مدیریت اجرایی کشور نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند، اظهار داشت: رکود فراگیر و گسترده در سراسر کشور حاکم است و این روند معضلی برای تولیدکنندگان  است.

وی با بیان این‌که توجه صرف به سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در کشور برای رفع مشکلات اقتصادی کافی نیست، خاطرنشان کرد: شکستن رکود با عوامل مختلف میسر است که دولت فعلی تنها چشم به خارج از مرزها داشته است و توجهی به ظرفیت‌های داخلی کشور ندارد، در حالی که به عقیده کارشناسان و متخصصان امر رکود با ورود به حوزه تولید و صنایع شکسته می‌شود.

زاکانی با اشاره به اشاره به منابع عظیم انرژی در کشور و نیروی انسانی کارآمد و متخصص گفت: باید دانست که تنها با توجه به توانمندی‌های داخلی و بها دادن به تولید ملی می توان چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورد، امروز مردم در دو راهی سختی قرار دارند که باید یکی را انتخاب کنند، مردم از وعده‌های توخالی خسته‌اند و اعتماد به دشمن ندارند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تأکید بر این‌که باید آستین همت را بالا زد و برای رونق تولید داخلی و بها دادن به نیروی جوانان ایرانی وارد میدان شد، تصریح کرد: امروز باید تکنولوژی صنایع کشور ارتقاء یافته و به‌روز شود، باید در صنایعی سرمایه‌گذاری کنیم که مزیت نسبی دارد و منجر به اشتعال و تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که نظام بانکی کشور معیوب است و خلاف جهت رونق تولید ملی حرکت می کند، افزود: همگان باید در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال همت به خرج دهیم، متأسفانه امروز بزرگترین رقیب تولید، دولت است، شرکت‌های دولتی حیاط خلوت‌هایی هستند که بنگاه‌های پولی و حقوق‌های نجومی برای برخی از مدیران دولتی ایجاد کرده اند.

زاکانی با اشاره به این‌که دولت باید تنها به نقش نظارتی و حمایتی خود در عرصع اقتصاد کشور عمل کند، گفت: دولت باید با مردم صادق باشد و شفافیت در کشور ایحاد کند، عدم شفافیت منجر به رانت‌خوری‌ها و بهره‌‌مندی از سودهای زیاد برای خیلی‌ها شده است، چرا نباید مردم در جریان برخی امورات دولت و مدیران دولتی قرار گیرند.

وی با بیان این‌که در شرایط فعلی دولت یازدهم نمی‌توان انتظار مبارزه با فساد داشت، تصریح کرد: دستگاه اجرایی کشور نیاز به جراحی دارد که این امر باید در 29 اردیبهشت با آرای ملت صورت گیرد، واقعاً دولت مردم را چه فرض کرده‌ که با اموال مردم و غارت بیت المال این کارها را می کند.

زاکانی ادامه داد: وقتی از کالاهای انبار شده و قاچاق دختر وزیر آموزش و پرورش با کارت بازرگانی یکی دیگر از بازرگانان غیرفعال سخن به میان می آوریم، آقایان شاکی می شوند که اخلاق را رعایت نمی کنید، این در حالیست که معاون رییس جمهور این فرد متخلف را وارده کننده مظلوم می‌نامد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استراتژی اصولگرایان و دو کاندیدای مربوط به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: آقایان رییسی و قالیباف همچنان روند رقابت های انتخاباتی خود را ادامه می دهند./935/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات