۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۹۶۴۲۳
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا:

خادمان مردم باید روحیه جهادی داشته باشند

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه خادمان مردم باید روحیه جهادی داشته باشند، گفت: عافیت طلبانی که نسبت به قانون سرتعظیم ندارند، شایستگی خدمت به مردم را نخواهند داشت.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه و رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و به همت هیأت میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: کرسی ریاست جمهوری نباید جایگاه انحراف باشد.

وی افزود: کرسی ریاست جمهوری در اصل جایگاه امتحان الهی است، بنابراین نامزدهای انتخاباتی باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ثروت، قدرت، شهرت و شهوت نباید انسان را مست کند، ابراز کرد: برخی افراد در سایه سار حکومت اسلامی هم مست می‌شوند و این مستی ناشی از ضعف ایمان است.

حجت الاسلام ماندگاری در بخش دیگر با تأکید بر اینکه نباید عملکردها به صورتی باشد که منجر به بدبینی مردم نسبت به نظام و اسلام ‌شود، بیان داشت: ایمان گزینشی انسان را رشد نمی‌دهد بر همین اساس وعده الهی شامل کسانی می‌شود که ایمانی استوار داشته باشند، بنابراین مسؤولان در عملکرد خود باید اخلاص داشته باشند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا منطق شهدا را فارغ از ایمان گزینشی دانست و ادامه داد: خدمت به خلق از دستورات الهی به شمار می‌رود بنابراین چرا برخی در خدمت به خلق به صورت گزینشی عمل می‌کنند، میثاق با شهدا در اصل میثاق با منطق آنان که برگرفته از منطق حضرت علی اکبر(ع) است معنادار می‌شود، امروز مسؤولانی که گزینشی خدمت می‌کنند به دور از منطق و فرهنگ شهدا هستند.

استاد حوزه علمیه تلاش حداکثری را روحیه جهادی بیان کرد و اظهار داشت: روحیه جهادی یعنی انسان با همه وجود برای خدا کار کند، ویژگی جوان انقلابی متوقف نبودن است جوان انقلابی برای حفظ اسلام خود را به آب و آتش می‌زند چرا که ما در فرهنگی نبوی لفظی با عنوان فعالیت دیگر کافی است، نداریم.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: در دوران حکومت امام علی(ع) تفکرات متفاوتی در جامعه وجود داشت که یکی از آنان ناکثین بودند، آنان افرادی بودند که از حکومت سهم می‌خواستند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز افرادی بودند که درصدد کسب جایگاه قائم مقامی رهبری بودند.

وی افزود: گروه دیگر قاسطین بودند کسانی که قرآن ناطق را ندیدند و با مکر معاویه گمراه شدند، پس از انقلاب اسلامی نیز بسیاری از افراد در مقابل قانون اساسی که روح انقلاب بود قد علم کردند و در برابر قانون اساسی کشور ایستادند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: مردم به کسانی که روحیه جهادی ندارند و عافیت طلب هستند و در برابر قانون اساسی کشور قد علم می‌کنند نباید رای دهند کسانی که از خوشگذرانی خودشان برای خدمت به مردم نمی‌گذرند روحیه جهادی ندارند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که ایمان گزینشی دارند به طور قطع شما را خواهند فروخت کسانی می‌توانند به شما خدمت کنند که روحیه جهادی داشته باشند./813/202/ب2

ارسال نظرات