۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۹۶۴۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

الگوسازی برای جوانان تکلیف دینی مسؤولان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به وجود ظرفیت بی‌نظیر ائمه اطهار(ع)، الگوسازی برای جوانان در زمینه‌های مختلف و ارائه و معرفی این الگوها تکلیف دینی همه مسؤولان و متولیان فرهنگی است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست داخلی کارکنان این نهاد، با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: الگوسازی برای جوانان جامعه به‌منظور پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی یک تکلیف است.

وی با اشاره به شیوه حیات حضرت علی‌اکبر(ع)، اضافه کرد: با توجه به وجود ظرفیت بی‌نظیر ائمه اطهار(ع)، الگوسازی برای جوانان در زمینه‌های مختلف و ارائه و معرفی این الگوها تکلیف دینی همه مسؤولان و متولیان فرهنگی است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی گفت: پرداختن به شیوه زندگی ائمه اطهار(ع) و شخصیت‌های برجسته اسلام می‌تواند جامعه را به‌سوی حرکت انسانی و پیشرفت معنوی و اقتصاد اسلامی سوق دهد.

به گفته حجت‌الاسلام خادمی، در این زمینه اهل بیت(ع) بهترین الگو برای زندگی ما هستند؛ به همین دلیل باید شناخت بیشتری از سیره عملی زندگی آن بزرگواران داشته باشیم.

وی ادامه داد: سالروز ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) به‌عنوان روز جوان نام‌گذاری شده تا جوانان ما از آن بزرگوار برای بهتر زندگی کردن الگوبرداری کنند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: عمل به دستورات الهی و توصیه‌های اهل بیت (ع) نشان‌دهنده ارادت ما به آن بزرگواران و اعلام بندگی در درگاه خداوند متعال است؛ ازاین‌رو افزون بر اینکه در مراسم شادی و مصیبت اهل بیت(ع) شرکت می‌کنیم باید شناخت دقیقی از روش و سبک زندگی اهل بیت (ع) پیدا کنیم تا زندگی سالمی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت توجه و میدان دادن بیشتر به جوانان در نظام اسلامی، گفت: نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور محسوب می‌شود و این در حالی است که کشور اسلامی ایران دارای جوان‌ترین نیروی انسانی است؛ ازاین‌رو برای رسیدن به جامعه آرمانی و سالم از نگاه اسلام و امام خمینی(ره) باید الگوسازی شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به نقش جوانان در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: جوانان ایران اسلامی با هدایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب توانستند در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایستادگی کنند که این مهم با معرفی الگوهای اسلامی در جامعه محقق شد.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه بر برگزاری باشکوه اعیاد شعبانیه ازجمله مراسم سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) تأکید کرد و گفت: پرداختن به مراسم نیمه شعبان و برگزاری مراسم نکوداشت مساجد، بازخورد دینی مناسبی در جامعه خواهد داشت.

وی با تأکید بر مشارکت همه در برگزاری مراسم این ایام، اضافه کرد: مسؤولان و نهادهای دولتی و فرهنگی باید در پرداختن به این امر تلاش بیشتری کنند؛ اما ضروری است این برنامه‌ها با مشارکت و محوریت مردم برگزار شده و نهادهای فرهنگی بیشتر نقش نظارتی و هدایتی داشته باشند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات