۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۹۶۴۵۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شبهه علمی و شهوت عملی دو تهدید مهم دانشگاه‌های کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در حال حاضر شبهه علمی و شهوت عملی دو تهدید و آفت مهم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به شمار می‌روند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار رییس و مسؤولان دانشگاه تک‌جنسیتی کوثر بجنورد، اظهار کرد: دانشگاه کوثر پدیده مبارک و تجربه موفقی در استان است که باید با جدیت ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی دانشگاه کوثر سنت حسنه‌ای است که اجر آن شامل حال مؤسس و کسانی که این جریان را امتداد می‌دهند، می‌شود، ادامه داد: نام این دانشگاه قرآنی و به معنای خیر کثیر است که یک مصداق آن هم فاطمه زهرا(س) است؛ به همین دلیل این نام باید در ساختار و محتوای دانشگاه کوثر اثرگذار بوده و خروجی‌های این دانشگاه کوثری و تکاثرستیز باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه قرآن توصیه می‌کند به کوثر بپیوندید و با تکاثر بجنگید، تصریح کرد: خروجی‌های این دانشگاه باید کوثری بوده و با روحیه تکاثری بجنگند و افکار ناب اسلامی را به دنیا عرضه کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه دو تهدید دانشگاه‌های ما شبهه علمی و شهوت عملی است، افزود: شبهه‌افکنی علمی کسانی که توان فهم درست را نداشته و یا افکار غرض‌آلودی دارند و هدف آنها این است که اذهان دانشجویان را متشتت کنند موضوع خطرناکی است که باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: اگر اساتید دانشگاه دیدند کسی در دانشگاه شبهه‌ای را با هدف آشفته کردن اذهان مطرح می‌کند و قصد ایجاد آشفتگی ذهنی دارند باید آن را مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نباید اجازه مسمومیت فکری در دانشگاه‌های ما داده شود، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید در دانشگاه‌ها رصد و مدیریت شود شبهات علمی است.

وی شهوت عملی را دیگر آسیب موجود در دانشگاه‌ها دانست و افزود: استکبار برای اینکه جوانان ما را از انقلاب و اسلام جدا کند بسترهایی را فراهم می‌کند و یکی از تاکتیک‌ها این است که از کانال شهوت و مسائل جنسی وارد شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: شهوت عملی به معنای ناهنجاری اخلاقی است؛ از این‌ رو برخوردهایی که ضدارزش‌ها را ترویج کرده و ناهنجاری‌ها را دامن می‌زند نباید در دانشگاه‌ها رواج یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه کوثر توانسته تا اندازه‌ای این دو معضل را حل کند، اضافه کرد: پایبندی به ارزش‌های دینی در این دانشگاه، تجربه موفقی در زمینه آموزشی بوده و می‌تواند به‌ عنوان الگوی موفق و کارآمد در کشور گسترش یابد./9314/202/ب2

ارسال نظرات