۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۹۶۴۶۴
امام جمعه موقت بجنورد تأکید کرد؛

تقویت بنیه‌های اعتقادی و معنوی نخستین اولویت دانشگاه‌ها باشد

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه باید اولویت نخست در دانشگاه تقویت بنیه‌های اعتقادی و معنوی باشد، اضافه کرد: تربیت دانشجوی معتقد اقدامی زیربنایی است؛ زیرا اگر دانشجویان از نظر اعتقادی محکم باشند، مابقی مسائل هم به دنبال آن اصلاح می‌شود.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد و مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی امروز در دیدار رییس و مسؤولان دانشگاه تک‌جنسیتی کوثر بجنورد با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: در دانشگاه کوثر دو رویکرد علم و تزکیه به‌ صورت ویژه مدنظر است که این مهم پدیده مبارکی بوده و باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه آموزش و الگودهی در زمینهٔ آموزش تک جنسیتی دانشگاهی از اقدامات دانشگاه کوثر است، اضافه کرد: بهترین روش برای تربیت، تربیت الگویی است که این آموزه قرآنی بوده و دانشگاه کوثر هم تلاش می‌کند در این زمینه الگوآفرینی کند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به اینکه حساسیت دانشگاه کوثر بالا است، ادامه داد: این دانشگاه باید پایه‌گذار سنت حسنه آموزش دانشگاهی به‌ صورت تک جنسیتی در کشور باشد که خروجی‌های آن هم موفق و نمونه باشند.

وی با بیان اینکه باید اولویت نخست در دانشگاه تقویت بنیه‌های اعتقادی و معنوی باشد، اضافه کرد: تربیت دانشجوی معتقد اقدامی زیربنایی است؛ زیرا اگر دانشجویان از نظر اعتقادی محکم باشند، مابقی مسائل هم به دنبال آن اصلاح می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به اینکه آفتی که امکان دارد دانشجویان را تهدید کند سایش اعتقادی است، ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند مسائل معنوی و اعتقادی را به‌ اندازه‌ای کم‌اهمیت جلوه دهند که در سبک زندگی جوانان تأثیری از اعتقاد و باورهای دینی نبینیم و آموزه‌های اسلامی به مرحله عمل نرسند.

وی با بیان اینکه یک وظیفه بزرگ مسؤولان دانشگاه‌ها تقویت بنیه‌های اعتقادی دانشجویان است، افزود: دانشگاه کوثر یکی از روش‌های پیشگیری از مفاسدی است که ممکن است در اختلاط دختر و پسر روی دهد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به اینکه پیشگیری از مشکلات بزرگ عقلانی و ضروری است، خاطرنشان کرد: فعالیت دانشگاه کوثر یکی از جلوه‌های مبارزه با فساد اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی است.

وی با بیان اینکه تجربه دانشگاه کوثر باید برجسته و گسترده شود، تصریح کرد: باید به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل شود که تجربه دانشگاه کوثر به جایگاه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در آموزش عالی برسد.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی اضافه کرد: باید اساتید و مسؤولان دانشگاه‌ها مبانی اعتقادی دانشجویان را تقویت و پشتوانه‌های علمی و فکری آنها را قوی کنند تا در آینده نفوذناپذیر، انسان‌ساز و جامعه پرداز باشند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات