۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۹۶۴۶۷
زاهدی در گفت وگو با رسا:

سند ۲۰۳۰ سبب دین زدایی از حوزه آموزش و مدارس می‌شود

رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که سند ۲۰۳۰ ، سبب دین زدایی از حوزه آموزش و مدارس می شود، گفت: در این سند نکات بسیار منفی وجود دارد که کاملا مغایر اهداف کلان و سیاست های کشور است.
محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزار رسا، با اشاره به ماهیت و اشکالات سند 2030 گفت: سند 2030 سندی است که در اجلاس اینچوان کره جنوبی در سال 2015 مصوب شد و از این قرار است که برنامه 15 ساله در حوزه آموزش طراحی کردند تا کشورهای عضو آن را انجام دهند.

وی افزود: در این سند نکات منفی بسیاری وجود دارد که کاملا مغایر اهداف کلان و سیاست های کشور است، به عنوان مثال در این سند بارها و بارها تأکید شده که تساوی جنسیتی باید تشویق و ترغیب شود، همچنین تأکید جدی شده که در مسأله آموزش نباید کاری به باورها و عقاید داشته باشیم.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که سند 2030 سبب دین زدایی از حوزه آموزش و مدارس می شود، اظهار داشت: مسأله دیگر در این سند تأکید جدی بر حقوق بشر آمریکایی دارد، حقوق بشر آمریکایی از جنایت و کشتارهای در جهان حمایت می کند.

وی ادامه داد: سند 2030 سندی برگرفته شده از تفکر سکولاریسم بر اساس مکتب لیبرالیسم است که کاملا با اهداف دینی و ملی ما مغایرت دارد.

زاهدی با اشاره به پنهان کاری دولت در زمینه امضای سند 2030 ابراز داشت: ماواقعا نمی دانیم که چرا این سند را می خواستند در کشور اجرایی کنند، حتی تا جایی رفتند که مصوبه هیأت وزیران هم برای آن گرفتند.

وی عنوان کرد: وقتی ما سند بالا دستی داریم، اجرای هر سند همانند این باید به مرجع اصلی برگردد تا مصوب کنند که در اینجا ابتدا شورای عالی انقلاب فرهنگی و بعد مجلس شورای اسلامی بود؛ اما این روند را دور زدند، شاید دولت تصور می کرد که این سند را به این دونهاد بیاورد با مخالفت رو به رو شود.

رییس کمیسیون آموزش مجلس خاظرنشان کرد: ما وقتی اطلاع پیدا کردیم و به محتوای سند پی بردیم همان زمان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضع گیری کردیم و بنده در برنامه مناظره ای با دبیر یونسکو در تهران شرکت کردم و سند 2030 را به صورت مستند نقد کردم، کشور ما به چنین سندی اصلا احتیاج ندارد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات