۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۹۶۵۲۱
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

ترویج الگوهای اسلامی جوانان را از بی‌هویتی نجات می‌دهد

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد با بیان اینکه در مقابل جوانان وظیفه خطیری بر عهده داریم، گفت: ترویج و معرفی الگوهای اصیل اسلامی، جوانان را از بی‌هویتی نجات می‌دهد.
حجت الاسلام آزموده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با تبریک سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز ملی جوان، اظهار داشت: باید در راستای حمایت از جوانان و تقویت عرق دینی در بین آنها، الگوهای شایسته‌ای را به آنها معرفی کنیم.

وی افزود: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بیگانگان و گاهی عوامل داخلی جوانان ما را با انواع سرگرمی‌ها مشغول کرده‌اند تا از این طریق آنها را از دین و امور دینی دور کنند که در چنین جامعه‌ای باید هوشیار بود و با معرفی الگوهای برتر جوانان را به‌سوی الگوپذیری از الگوهای شایسته سوق دهیم.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: نباید جوان را به حال خود رها کرده و به امید اینکه خودش راه خود را پیدا می‌کند حالت منفعل داشته باشیم؛ چرا که ممکن است جوان در این مسیر راه را از بیراهه تشخیص نداده و به انحطاط کشیده شود.

وی با بیان اینکه در مسیر تعالی و پیشرفت جوانان همه ما وظیفه خطیری بر عهده داریم، ادامه داد: همه ما باید با معرفی الگوهای شایسته به جوانان راه را نشان بدهیم تا بتوانند از مسیر خامی و ناپختگی به‌ سلامت عبور کنند.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: برای اینکه جوان از خامی و ناپختگی خارج شود باید علم، دانش و معرفت خود را افزایش داده و با الگوپذیری از الگوهای شایسته راه پیشرفت، آرامش و تعالی را پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت اگر می‌خواهیم بر قشر جوان تأثیرگذار باشیم لازم است در رفتارهای خود هم دقیق بوده و در برابر آنها به‌صورت غیرمستقیم و نرم رفتار کنیم؛ چراکه تجربه ثابت کرده رفتار تحکمی و دستوری علاوه بر اینکه جوان را هدایت نمی‌کند سبب لجاجت و پرخاشگری وی شده و نتیجه عکس می‌دهد.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه جوانی یکی از نعمت‌های خداوند متعال است که نصیب انسان می‌شود و بزرگان به اهمیت این دوران تأکید فراوان دارند، اظهار داشت: در این بین اگر جوان الگوی شایسته‌ای داشته باشد به نحو احسن این دوران را طی می‌کند؛ اما اگر جوان الگوی مناسبی نداشته باشد دچار بی‌هویتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید نیازهای جوانان را شناخته و به آنها توجه کنیم، افزود: یکی از بهترین الگوهای شایسته برای جوانان حضرت علی‌اکبر(ع) است و جوانان باید معرفت بالا و شخصیت رشید این امام بزرگوار را الگوی خود قرار دهند تا به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: به‌ طور یقین جوانان با الگوپذیری از حضرت علی‌اکبر(ع) به‌ عنوان الگویی شایسته و برتر، به‌ عنوان نسل آینده مملکت با ایمان راسخ و دلی آرام و بی‌دغدغه به تقویت آموزه‌های دینی و الهی در رفتار خود پرداخته و از این دوران به‌ سلامت عبور می‌کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) به‌ عنوان روز ملی جوان، ادامه داد: هدف از این نام‌گذاری‌ها این است که بدانیم در مقابل جوانان مسؤولیت خطیری بر عهده داریم و باید با تبیین و ترویج الگوهای اسلامی برای جوانان قدمی کوچک در حمایت از آنها برداریم.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد تصریح کرد: ضروری است نهادهای فرهنگی و دینی در معرفی آن حضرت به‌ عنوان الگو همت گمارده و با رواج الگوهای اسلامی برای جوانان در جامعه، علاوه بر اینکه جوان را از بی‌هویتی نجات می‌دهند، جامعه را هم از انواع آسیب‌ها نجات دهند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات