۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۹۶۵۲۷
سردبیر نشریه پوپک مطرح کرد؛

نویسندگان نیازمند حمایت متولیان فرهنگی

ملامحمدی معتقد است اگر ورود کتب شعاری و کم‌محتوا به بازار کنترل شده و علاوه بر این از نویسندگان بیشتر حمایت شود، نشر دینی در عرصه کودک و نوجوان بیشتر شکوفا خواهد شد.
مجید ملامحمدی

مجید ملامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه کشور ایران در زمینه چاپ و نشر عملکرد خوبی دارد، گفت: در عرصه ادبیات کودک و نوجوان و زمینه دینی و آیینی کتاب‌های پرمحتوا و خوبی همانند رمان‌های سیره اهل بیت(ع) چاپ و منتشر شده است.

نشر دینی در ایران در فضای مطلوبی است

سردبیر نشریه پوپک ادامه داد: کشور ما در زمینه چاپ و نشر آثار بسیار حرفه‌ای تر، غنی‌تر و به روز تر از برخی کشورهای خارجی همانند ترکیه،  لبنان، عربستان و غیره است.

دو آسیب در زمینه نشر دینی

وی به تبیین برخی از آسیب‌های موجود در عرصه نشر دینی برای کودک و نوجوان پرداخت و اظهار داشت: یکی از آسیب‌های موجود در عرصه ادبیات آیینی و دینی این است که یک سری کتب سطحی، شعاری و ضعیف به لحاظ محتوا، متن و نوع نگارش وجود دارد که هر کدام به نوبه خود به کودک و نوجوان صدمات روحی و روانی  بسیاری وارد می‌آورد.

حمایت از نویسندگان سبب شکوفایی بیشتر نشر دینی می‌شود

ملامحمدی حمایت از نویسندگان را از متولیان امور فرهنگی و دینی خواستار شد و ابراز داشت: مسؤولان باید نویسندگان را از جهت منابع مستند نسبت به آثار دینی همانند قرآن، سیره اهل بیت(ع)، تاریخ اسلام و غیره یاری کنند؛ اگر این امر تحقق یابد، یعنی سفارش کار داده شده و منابع معتبر هم در اختیار نویسندگان قرار گیرد به یقین آثاری که منتشر می‌شود، پرمحتواتر و اثرگذار از قبل خواهد شد.

نویسنده، شاعر و پژوهشگر دینی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه افرادی هستند که برای نشر آثار دینی در عرصه کودک و نوجوان بسیار تلاش کرده، دغدغه داشته، قلم خوبی دارند و خالصانه در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ بنابراین ضروری است این نویسندگان از سوی متولیان فرهنگی، ناشران و مسؤولان اجرایی کشور به خوبی حمایت شوند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات