۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۹۶۵۳۸
مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی:

الگو پذیری از معصومان موجب ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه می شود

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی با بیان اینکه الگو پذیری از معصومان(ع) موجب ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه می شود، گفت: تقویت این مهم خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمن شده و آسیبهای اجتماعی را کاهش می دهد.
حجت الاسلام لرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی، بعداز ظهر امروز در برگزاری مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) در ناحیه سپاه چگنی برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) در رابطه با شخصیت حضرت علی اکبر(ع) گفت: این حضرت الگویی برای به سعادت رسیدن جوانان است.

وی ورع، اخلاص، شجاعت، بردباری، خوش رویی، نرمش و انعطاف، خشونت و قاطعیت در راه خدا، دوری از پستی ها و رذائل اخلاقی را از جمله راه های رسیدن انسان به تقوا خواند و افزود: از ابتدای جوانی آثار عظمت، جلالت و انوار فضایل از سیمای حضرت علی اکبر(ع) می درخشید.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی با بیان اینکه حضرت علی اکبر(ع) آینه جمال نبوی و نمونه کمالات است، اظهار داشت: جوانان با الگو پذیری از حضرت علی اکبر(ع) می توانند اخلاق و معنویت خویش را ارتقا بخشند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال وجود حضرت علی اکبر(ع) را از خاندانی قرار داد که رجس و پلیدی را از آنان برده و پاک و مطهرشان ساخت، گفت: همین متابعت عملی حضرت از خداوند موجب شد تا در دنیا و آخرت به سعادت دست پیدا کند.

حجت الاسلام لرستانی از شاخصه های جوانان انقلابی را رعایت تقوای انقلابی و تقوای الهی عنوان کرد و اظهار داشت: غفلت از خداوند سبب خسران در دنیا و آخرت می شود.

وی با بیان اینکه مخالفت با وسوسه شیطانی و عدم تبعیت از هوا و هوس درونی است و مقامات معنوی انسانیت را بالا می برد، افزود: ما باید در تمام لحظات زندگی حضور خداوند را احساس کنیم و با دوری از وسوسه های شیطانی در جهت تقویت معنویت گام برداریم.

حجت الاسلام لرستانی در ادامه اظهار داشت: باید در دوران جوانی صداقت در گفتار و رفتار را به خوبی رعایت کنیم.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی با بیان اینکه خداوند پاک بودن در دوران جوانی مقام مجاهد فی سبیل الله را به انسان عنایت می کند، خاطرنشان کرد: جوانان با الگو گرفتن از حضرت علی اکبر(ع) با تقویت و حفظ کرامت می تواند در جهت رشد و تعالی خود در جامعه گام بردارند.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه بندگی و اطاعت پذیری از خدا و معصومان(ع) سبب کسب رضایت الهی است، گفت: اطاعت پذیری و الگو گرفتن از معصومان(ع) سبب تقویت معنویت و ارتقای اخلاق در جامعه شده و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد./945۹/۲۰۲ب۱

ارسال نظرات