۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۹۶۵۷۵
امام جمعه تبریز:

سند ۲۰۳۰ حاوی مفاهیم ضد اخلاقی و غیر ارزشی است

آیت الله مجتهد شبستری با انتقاد از امضای بی سر و صدای سند ۲۰۳۰ یونسکو در نظام آموزشی کشور، گفت: سند حاوی مفاهیم ضد اخلاقی، ضد دینی و غیر ارزشی و مخالف با نظام و حکومت اسلامی است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان استان آذربایجان شرقی با اشاره مقام و جایگاه شغل معلمی، اظهار داشت: معلمی به واقع شغل انبیا و تداوم راه آنها است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری دارای مقام علمی و معنوی عالی بود که درح حقیقت پیرو مسیر انبیای الهی بود، ابراز داشت: شهید مطهری معلم خیر بود و بی شک اگر در قم می ماند بعد از امام راحل مرجع تقلید بود، شهید مطهری از چنین جایگاهی گذشت تا بتواند نسل جوان را در شرایط آن روز یاری کند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: شهید مطهری با علم سرشار خود در برابر مکاتب الحادی ایستاد و با پاسخ‌گویی به شبهات مختلف طرح شده در فضای آن روز توانست جوانان را از قرار گرفتن در مسیر ضلالت نجات دهد، سرانجام شهید مطهری به وسیله منافقان و گروهک فرقان به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید مطهری مجذوب ولایت بود و از همان آغاز نهضت اسلامی با امام خمینی(ره) همراه بود، تصریح کرد: شهید مطهری مبارز بزرگ انقلابی بود که در دوران تبعید امام در ارتباط با ایشان در انسجام و فعالیت نیروهای انقلابی نقش مؤثری داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه معلمان و اساتید به سیره شهید مطهری در تربیت نسل جوان، افزود: امروز با وجود ابزارهای مختلف ارتباطی مانند ماهواره ها و شبکه های اجتماعی که نسل جوان را در خطر جدی قرار داده است، لازم است معلمان بیشتر مراقب اعتقادات جوانان باشند.

وی با اشاره به نقش خطیر آموزش و پرورش در تربیت و تعلیم جوانان و نوجوانان که آینده سازان کشور هستند، تصریح کرد: آموزش و پرورش در جایگاهی حساستر و مهمتر از آموزش عالی و دانشگاه‌ها قرار دارد چرا که شاکله اصلی شخصیت جوان در همان دوران تحصیل در مدارس شکل می گیرد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با انتقاد از اجرای بی سر و صدای سند 2030 یونسکو در نظام آموزشی کشور، ابراز داشت: سند حاوی مفاهیم ضد اخلاقی، ضد دینی و غیر ارزشی که مروج فرهنگ همجنس بازی است مخالف با یک نظام و حکومت اسلامی است.

وی با تأکید بر توجه به امر تولید و اشتغال در کشور، خاطرنشان کرد: قرار نیست همه مردم و جوانان ما پشت میز نشین باشند، نگاه نسل جوان به پشت میز نشینی یک آفت است، لازم است کارهای صنعتی و مشاغل فنی نیز مورد توجه مردم و همکاری دولت مردان قرار گیرد.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حضور پر شور و آگاهانه در انتخابات پیش رو، تصریح کرد: هر چه حضور مردم بیشتر باشد دشمنان نظام اسلام مأیوستر خواهند شد، در کنار حضور لازم است مردم با شناخت ملاک‌های اصلحیت افراد صالح را انتخاب کنند./202/854/ب1

ارسال نظرات