۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۹۶۶۴۱
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

کاندیداها پاسخگوی سؤالات و نیازهای مردم باشند

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کاندیداها باید پاسخگوی سؤالات و نیازهای مردم باشند، گفت: برخی در مناظرات به جای پاسخگویی به مشکلات طفره رفته و مطالبی غیر مرتبط را بیان می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین،‌ حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی،‌ نماینده ومردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری،‌با اشاره به برگزاری مناظرات میان کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در رسانه ملی گفت: اصل مناظرات خوب و مناسب است اما با لحاظ کردن نکاتی اساسی می‌توان آن را بهتر از آنچه تاکنون بوده، انجام داد و زمینه روشنگری را برای آحاد ملت ایجاد کرد.

وی افزود: یکی از ایرادات دو مناظره اخیر که به‌صورت زنده و مستقیم از رسانه ملی پخش شد این است که مناظره‌های صورت گرفته به‌صورت بسته انجام‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: اگر بناست مردم به‌واسطه روشنگری‌های صورت گرفته و پاسخهای کاندیداهای حاضر درانتخابات، انتخاب خود را داشته باشند، نباید وقت و زمان تخصیص داده شده به کاندیداها کم و محدود باشد.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با شیوه کنونی اطلاعات به‌صورت قطره‌چکانی به مخاطب داده می‌شود لذا نیاز است زمان بیشتری به کاندیداها اختصاص یابد تا مطالب لازم در اختیار ملت قرار بگیرد و مردم را نسبت به مواضع خود روشن کنند.

امام‌جمعه تاکستان با بیان اینکه بعضی از سؤالات طراحی‌شده در مناظرات فنی و کارشناسی شده نیست، خاطرنشان کرد: اداره جلسه مناظره نیز رها است و بعضی از کاندیداها در مقابل سؤال پرسیده شده راجع به آن سؤالات توضیح نمی‌دهد و هر جا که صلاح می‌بیند تنها به خواندن یکی از انشاهایی که از قبل آماده کرده می‌پردازد.

وی با تأکید بر اینکه این شیوه با اصل مناظره منافات دارد، تصریح کرد: مدیریت مناظره در رسانه ملی باید به این نکته توجه کند تا به کاندیداهایی که از پاسخ به سؤالات طفره می‌روند، تذکر داده و اجازه ندهد مطالبی غیرمرتبط را بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی افزود: ممکن است آن مطلب مناسب و خوب هم باشد اما ربطی به سؤالات پرسیده شده ندارد و مردم در پای تلویزیونها منتظر پاسخ‌های کاندیداهای محترم هستند نه آنچه به عنوان انشاء در این زمان خوانده می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه مردم منتظر مناظره سوم هستند، گفت: ملت ایران با دقت و وسواس بر مطالب و برنامه‌های ارایه شده رأی خود را انتخاب می‌کنند، مجریان برنامه و کارشناسان با دقت و تلاش مربوطه و با به کار بردن پیشنهاد‌ها فرهیختگان این ملت پیگیر مطالب و درخواستهای مردمی باشند و مناظره سوم را به‌صورت علمی و سنجیده و سنگین به‌پیش ببرند و از حالت غیرآکادمیک خارج کنند./955/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات