۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۹۶۶۹۴
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی خبر داد؛

ارسال ۶۹۰ اثر از طلاب آذربایجان غربی به جشنواره علامه حلی

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: امسال ۶۹۰ اثر از حوزه های علمیه برادران و خواهران استان به جشنواره علامه حلی ارسال شده است.
مدیر حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از تلاش حوزه های علمیه استان برای کسب مجوز برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در همین راستا در کنار کارگاه های پژوهشی برای تقویت بنیه پژوهشی طلاب، جشنواره مقالات علمی طلاب با عنوان محمد بن خلیلان در ارومیه برگزار شد.

وی اظهار کرد: : ما بحمدلله با جشنواره خلیلان می توانیم مجوز برگزاری جشنواره علامه حلی(ره) در قالب استانی را اخذ کنیم.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: یکی از شرایط اخذ مجوز برگزاری جشنواره استانی علامه حلی ارسال حداقل 100 اثر به جشنواره کشوری علامه حلی در سال قبل است که توانستیم تعداد مقالات ثبت شده در جشنواره علامه حلی(کشوری) را که زیر 100 اثر بود به 690 مقاله برسانیم.

مدیر حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد مقالات ارسال شده به جشنواره علامه حلی در سال تحصیلی جاری رشد چشمگیری داشت، خاطرنشان کرد: آثار ثبت شده در جشنواره علامه حلی از استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی جاری در مجموع 690 اثر شامل 350 اثر از حوزه های علمیه برادران و 340 اثر از حوزه های علمیه خواهران است.

وی گفت: تفسیر علوم قرآنی، حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع و ادبیات و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین در بخش عمومی، مهدویت، فرصت‌ها و آسیب‌ها در بخش ویژه و نیز بایسته‌های حوزه انقلابی برای پایه هفت به بالاتر برای آقایان و سطح سه برای طلاب خواهر از جمله موضوعات آثار ارسالی به جشنواره علامه حلی است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: مراسم اختتامیه جشنواره کشوری علامه حلی معمولاً 25 آذرماه، روز پژوهش برگزار می شود که امیدواریم آثاری که از آذربایجان غربی به جشنواره ارسال شده اند، حائز رتبه شوند.

وی اضافه کرد: حرکت خوبی در راستای تقویت کارهای پژوهشی در حوزه های علمیه استان آغاز شده است که امیدواریم به نقطه مطلوب برسیم./936/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات