۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۹۶۷۳۸
زاکانی:

اشتغال بزرگ‌ترین معضل و مشکل کشور است

نماینده سابق مجلس اشتغال را بزرگ‌ترین معضل و مشکل کشور دانست و گفت: بنا بر آمار بیان شده توسط مجموعه معتبر کشوری حدود سه میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر افراد بیکار داریم.
علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش بصیرت افزایی طلاب که با حضور ائمه جمعه و جماعات استان قزوین  در شبستان امیرمومنان مسجدالنبی این شهر برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: امروز در یک موقعیت حساسی قرار داریم، باید ببینیم که آیا می‌خواهیم رییس جمهوری که مرعوب آمریکا است انتخاب کنیم یا رییس جمهوری که استقلال داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه دولت فعلی خود را در مسیر تبعیت از آمریکا قرار داده و در مجامع بین‌المللی تابع اراده آن است و امروز پس از گذشت چهار سال هیچ جوابی برای مردم ندارد.

زاکانی در ادامه با اشاره به پیشینه انقلاب اسلامی ایران گفت: ۳۸ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند غایتی که ما باید به سوی آن حرکت کنیم شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به الگوی شکل‌گیری تمدن اسلامی ابراز کرد: آن چیزی که برای تشکیل تمدن اسلامی نیاز است و باید به عنوان الگو مطرح باشد جمهوری اسلامی است از این رو تشکیل جامعه اسلامی هم نیازمند دولت اسلامی است که ما هنوز نتوانسته‌ایم چنین دولتی را تشکیل دهیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از منظر سیر تکاملی انقلاب ما هنوز در مرحله دوم متوقف هستیم اظهار کرد: کشور نیازمند تلاش فراوان برای تشکیل دولت اسلامی است دولت اسلامی به این معنا که کسانی بر مسند قدرت تکیه بزنند که باورمند بر مسلک امام راحل باشند و خود را تابع رهبری و خادم ملت ببینند.

وی با اشاره به تهدیدات جهانی نسبت به ایران ابراز کرد: در بعد جهانی آمریکا به عنوان یک ابرقدرت از یک سو تهدیداتی را بر کشور ما تحمیل کرده و از سوی دیگر فرصت‌های نابی را برای کشور ما فراهم کرده است.

زاکانی اضافه کرد: تهدیدات آمریکا به گونه‌ای است که اگر دولت ضعیفی در کشور بر سر کار باشد تابع آن تهدیدات و پیرو آمریکا خواهد شد و ایجاد فرصت‌ها به گونه‌ای است که سبک مغزی افرادی چون ترامپ موجب شده است که ایران بتواند با افکارعمومی دنیا ارتباط برقرار کند و جبهه مستضعفان را تقویت کند.

نماینده سابق مجلس ایران را در حوزه منطقه‌ای پیروزمند دانست و تاکید کرد: ما در گذشته به شرایط خوبی برای پیروزی رسیدیم و امروز هم در آستانه پیروزی‎های بزرگ‌تری در سطح منطقه‌ای هستیم اینجا عنصر سیاسی دولت در حرکت‌های جدی و منطقه‌ای و ایجاد همگرایی در میان ملت‌ها نقش ممتازی را دارد.

وی با بیان اینکه اگر دولتی قوی و مقتدر بر سر کار نباشد ما در منطقه هم دچار مشکل خواهیم شد خاطرنشان کرد: در عرصه داخلی کشور وضع کشور بسیار نامناسب است از هر جهت که دقت شود مشاهده می‌شود که ما دچار مشکلات فراوانی هستیم امروز در حوزه تولید شصت درصد از کارخانه‌ها تعطیل است و چهل درصد باقیمانده با ظرفیت بسیار پایین مشغول کار هستند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اشتغال را بزرگ‌ترین معضل و مشکل کشور دانست و تصریح کرد: بنا بر آمار بیان شده توسط مجموعه معتبر کشوری حدود سه میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر افراد بیکار داریم ما در کشور خودمان به تعداد خانوارهای خودمان شاغل در کشور نداریم و این خود یک مشکل اساسی و بزرگ است.

وی در پایان گفت: در حوزه مسائل بانکی، پولی، بیمه و تامین اجتماعی ما در یک بحران بسیار گسترده به سر می‌بریم امروز در حوزه پولی در کشور در حدود یک میلیون و سیصد میلیارد نقدینگی وجود دارد این گونه نقدینگی‌ها به کشور ضربه زیادی را وارد خواهد کرد در همین حوزه سپرده‌های بانکی ما در حدود یک میلیون و هشتاد میلیارد تومان است که نود درصد این سپرده‌ها در اختیار دودرصد جامعه قرار دارد این امر موجب شده است که تضاد میان غنی و فقیر در کشور زیاد شود./873/پ۲۰۳/ج۱

ارسال نظرات