۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۹۶۸۲۵
نماینده مردم آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری:

نامزدهای انتخاباتی وعده‌های توخالی به مردم ندهند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که تولید و اشتغال معضل اولویت ضروری کشور محسوب می شود، گفت: اگر فردی توان حل مشکلات کشور را ندارد، بهتر است کناره‌گیری کند و وعده‌های توخالی به مردم ندهد.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: برگزاری بدون وقفه انتخابات در دوران پس از انقلاب، نشان از اهمیت مشارکت مردم در سرنوشت کشور دارد.

وی انتخابات را نماد مردم سالاری دینی در کشور دانست و تصریح کرد: همانطور که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب نیز بدان تأکید داشتند؛ مسأله اصلی در انتخابات 29 اردیبهشت حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی است، در مرحله بعدی انتخاب فرد اصلح و توانمند برای حضور در رأس قوه مجریه مورد توجه می باشد.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که صرف برگزاری انتخابات و حضور مردم در این صحنه سیاسی مایه خیر و برکت برای نظام اسلامی ایران است، افزود: رییس جمهور آینده کشور هر کسی که باشد باید در راستای تحقق آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، رفع مشکلات معیشتی مردم و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که نامزد اصلح و منتخب مردم باید تنها در راستای مطالبات مردم و رهبری حرکت کند، گفت: دلبستگی به وعده‌های توخالی دشمنان دیرین انقلاب اسلامی دردی از کشور دوا نخواهد کرد، نباید تجربه‌ها را بار دیگر تجربه کرد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مردم در انتخابات وظیفه قانونی، شرعی و ملی خود را ادا می کنند، افزود: انتخاب فردی با معیاری هایی چون تدین، مردم‌داری، تخصص، درایت، تقوا، ولایتمداری، دلسوزی و کاردانی که توان حل مشکلات کشور به ویژه در عرصه اقتصادی را داشته باشد، به صلاح مملکت است.

وی با بیان این‌که تولید و اشتغال معضل مهم و ضروری کشور محسوب می شود، گفت: اگر فردی توان حل مشکلات کشور را ندارد، بهتر است کناره‌گیری کند و وعده‌های توخالی به مردم ندهد، مردم به دنبال فردی هستند که از تهدید دشمن نهراسد و با تکیه بر توانمندی داخلی به توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نظام کمک کند.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: انتظار داریم مردم به دور از تفکرات قومی و قبیله‌ای در انتخاب افراد متخصص و متعهد همت داشته باشند، از سوی دیگر بهتر است نامزدهای شورای شهر از دادن وعده های کذایی و انتصابات فامیلی پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که بخشی از مشکلات و نارضایتی‌های عمومی مربوط به شهرداری ها است، افزود: متأسفانه در برخی شهرها حضور افرادی که صلاحیت لازم را نداشتند, موجب از بین رفتن فرصت ها و حیف و میل بیت المال شده است./935/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات