۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۴۹۶۸۲۸
آیت الله قریشی:

کتب شهید مطهری بر اساس شناخت از جامعه نوشته شده است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: کتب شهید مطهری بر اساس شناخت از جامعه نوشته شده است.
آیت الله قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی که در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: مفتخرم حدود ۲۰ هزار صفحه و ۵۰ جلد کتاب در مورد اسلام و قرآن نوشته ام که در اختیار عموم قرار دارد.

 وی با اشاره به ویژگی های ممتاز شخصیتی آیت الله شهید مطهری اظهار کرد: مرحوم شهید آیت الله مطهری اسلام شناس بودند و اسلام را با تمام ابعاد می شناختند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهید مطهری تنها دانشمند نبود، زاهد محراب نشین بود که وقت خود را برای تجهد، ذکر و نماز سپری می کرد.

وی با اشاره به تألیف بیش از ۱۰۰ جلد کتاب از سوی شهید مطهری، تصریح کرد: استاد مطهری هر مطلبی که خود آن را حل کرده بود، نوشته است.

آیت الله قریشی افزو.د: کتاب روش لیبرالیسم که شامل ۱۴ مقاله فلسفی از علامه طباطبائی بوده و به زندان وارد شد بسیار اثرگذار بوده که شهید مطهری ۱۰ تای  آن را شرح کرده است که وقتی در مورد ۴ مقاله ی که نوشته اید چرا منتشر نکرده ای گفت هنوز چیزی که استاد نوشتنه برای من روشن نشده است.

وی با بیان اینکه کتب شهید مطهری بر اساس شناخت از جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: نظام حقوقی زن در اسلام یکی از این کتاب ها مهم و بسیار اثرگذار بوده است .

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید مطهری گفت: کسانی که مطهری را ترور کردند علم تقوا و فلسفه را کشتند اما امروز آثار این مرحوم در اختیار مردم  قرار گرفته است.

جم عزتی راد، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی نیز در مراسم تجلیل از اساتید این دانشگاه با بیان اینکه زبان در مدح و ستایش جایگاه معلم قاصر است، اظهار کرد: امروز معلمان در آموزش قشر جوان با چالش ها و فرصت ها روبرو است.

وی ادامه داد:  چشم امید کشور به معلمان است چراکه معلمان کلید بالفعل میلیاردها انسان بی نظیر در جهان هستند که با راهنمایی جوانان،  ظرفیت زندگی شرافتمندانه را فراهم می کنند.

عزتی راد گفت: هر روز شاهدتوسعه و رشد علم در جهان هستیم و این نیازمند توازن آموزش و بازار کار است که خوشبختانه دانشگاه جامع علمی کاربردی در این راستا حرکت می کتد به گونه ای که حدود ۶۰ طرح کارآفرینی مورد حمایت تهران قرار گرفته است .

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی اظهار کرد: معلمان نه به واسطه تدریس بلکه به واسطه نگاهشان و تک تک رفتارهایشان بر دانشجویان تاثیر می گذارند./۹۳۶/۲۰۲/ب۱

 

 

 

ارسال نظرات