۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۴۹۶۸۴۷
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

فرهنگ دینی در سه دهه اخیر مورد توجه اصولی دولت ها نبوده است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: متأسفانه در سه دهه گذشته دولت ها توجه زیادی به مساجد نکردند و فرهنگ دینی را اصولا مورد توجه قرار ندادند.
حجت الاسلام سعیدی

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد در اسلام، گفت: مسجد از ابتدای شروع بعثت پایگاه انقلاب اسلامی بوده و انقلاب از مسجد به دیگر نقاط فرستاده شده است.

وی افزود: مسجد قبا و پس از آن مسجد النبی پایگاه اصلی اداره امور مردم و مسلمانان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه انقلاب های اسلامی از مساجد برخاسته است، گفت: یک حرکت خزنده ای را می بینیم مبنی بر اینکه عده ای در تلاش هستند از مساجد انقلاب زدایی کنند یعنی مسجد خنثی و بی تفاوت و امام جماعت بی تفاوت را گسترش دهند.

امام جماعت و مسجد باید نماد گفتمان انقلاب اسلامی باشد

وی در ادامه تصریح کرد: بالاخره انقلابی گری یعنی قیام لله، که قرارگاه آن مسجد است، امام جماعت و مسجد باید نماد گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: باید به جایگاه اصلی مسجد یعنی محل صدور اندیشه انقلاب نبوی و علوی برگشت، از این رو مراکز مسؤول باید زمینه این کار را فراهم کنند، حتما در تحول مدیریتی آینده باید در قوه مجریه برای مسجد یک جایگاهی تعریف شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: متأسفانه در سه دهه گذشته دولت ها توجه زیادی به مساجد نکردند و فرهنگ دینی را اصولا مورد توجه قرار ندادند، ان شاالله دولت آینده به این مسأله اهتمام ورزد و بتواند این نقیصه را جبران کند./۸۱۱/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات