۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۹۶۸۵۷
آیت الله عبداللهی:

بیانیه جامعه مدرسین مورد تأیید اکثریت اعضای این نهاد است

عضو جامعه مدرسین شایعات مطرح شده درباره بیانیه انتخاباتی جامعه مدرسین را نادرست خواند و گفت: متن بیانیه جامعه مدرسین به امضای رییس جامعه رسیده و مورد تأیید اکثریت اعضا است.
آیت الله محمود عبداللهی

آیت الله محمود عبداللهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شایعات مطرح شده درباره بیانیه انتخاباتی جامعه مدرسین را نادرست خواند و گفت: متن بیانیه جامعه مدرسین به امضای رییس جامعه رسیده و مورد تأیید اکثریت اعضا است.

وی افزود: جامعه مدرسین تشکیلاتی است که آیین نامه و نظامی دارد، در متن اعلامیه اسم فرد خاصی برده نشده بلکه در این متن آمده در یک جلسه رسمی با اکثریت آرا چنین تصمیمی گرفته شده است و این تصمیم در سایت جامعه منتشر شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تیترهای برخی افراد و جریان ها از بیانیه برخی آقایان انحرافی است، اظهار داشت: در بیانیه جامعه اسم خاصی بیان نشده که فلان شخصیت در جلسه حضور داشته یا حضور نداشته است، این که گفته می شود فلان آقا نسبت داده شده که ما تأیید کردیم درست نیست چون اصلا اسمی از کسی برده نشده است.

وی ادامه داد: آنچه که متن اعلامیه رسمی جامعه است و آیت الله یزدی به عنوان رییس این نهاد امضا کرده اند اکثریت قاطع در جلسه رسمی است، بنابراین اسمی برده نشد؛ در تیترهای که زده می شود انحراف وجود دارد و الا اگر فلان آقا اعلام کرده در جلسه نبودیم مشکلی ندارد؛ بنابراین نمی توان در روند کار رسمی جامعه مدرسین تردید و تشکیک ایجاد کرد.

گفتنی است، در اطلاعیه جامعه مدرسین آمده است: «در پی درخواست‌های مکرر مردم متدین و انقلابی، طلاب و فضلا، بزرگان و علمای بلاد نسبت به معرفی نامزد اصلح از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی به‌ استحضار می‌رساند؛ جامعه مدرسین  حوزه علمیه قم براساس تکلیف شرعی و وظائف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طبق دوره‌های گذشته موضوع را در دستور کار کمیسیون سیاسی این نهاد مقدس قرار داد و پس از برگزاری جلسات متعدد، و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروههای مختلف و رعایت همه جوانب و معیار‌ها، و ارائه گزارشات در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه مورخ 1396/02/08 مطرح و با اکثریت قاطع آراء حاضرین حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی «دامت توفیقاته» به عنوان نامزد  اصلح شناخته شد، که به شما ملت همیشه در صحنه نیز معرفی می‌گردد.»

طبقه ماده13‌ اساسنامه جامعه مدرسین، جلسات ‌شورايعالي ‌با حضور حداقل 17 ‌نفر از اعضاء رسميت‌مي‌يابد و مصوبات‌آنان‌نبايد كمتر از چهارده‌رأي‌داشته‌باشد. همچنین در امور مهم‌، مصوبات‌با رأي‌حداقل‌دو سوم‌ كل ‌اعضاي ‌جامعه‌مدرسين‌معتبر خواهد بود. تشخيص‌«امور مهم‌» با شورايعالي‌است‌ و شورايعالي‌ هر هفته ‌يك‌ جلسه‌ رسمي ‌خواهد داشت ‌و جلسات ‌فوق ‌العاده ‌با نظر هيأت ‌رئيسه ‌و يا  پيشنهاد ده ‌نفر از اعضاء شورايعالي‌تشكيل‌مي‌شود.

در روزهای اخیر برخی از رسانه های اصلاح طلب در یک شیطنت رسانه ای، حمایت جامعه مدرسین از آقای رئیسی را تکذیب کرده بودند که این مطالب هرگز با واقعیت مطابقت نداشت.

اصولا به دلیل جایگاه های علمی و شغلی که برخی از اعضای جامعه مدرسین دارند، همگی آن ها در جلسات جامعه مدرسین حضور نمی باند و حضور آن ها نیز در تمامی جلسات ضروتی ندارد، زیرا طبق اساسنامه این مرکز حوزوی تنها حضور دو سوم اعضا برای تصمیم گیری کفایت می کند و مصوبات آن نیز قانونی خواهد بود. /1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات