۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۴۹۶۸۶۶
جانشين سازمان بسيج؛

شهدای مدافع حرم رهرو شهداي دفاع مقدس هستند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اربعين اولين شهيد مدافع حرم سال۹۶ با بيان اينكه شهدای مدافع حرم رهرو شهداي دفاع مقدس هستند، گفت: نبرد در سوریه ادامه همان مسیری است که شهدای هشت سال دفاع مقدس طي کردند.
سردار علي فضلي پاكدشت سردار علي فضلي پاكدشت سردار علي فضلي پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا؛ مراسم بزرگداشت و اربعين اولين شهيد مدافع حرم سال 96 شهيد سعيد خواجه صالحي شامگاه سه شنبه در مصلاي امام خميني(ره) شهرستان پاكدشت با حضور پرشور عاشقان اهل بيت و خانواده هاي معظم شهدا برگزار شد.

سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اين مراسم آموزه‌هايي از دفاع مقدس را ياد آور شد و افزود: دفاع مقدس گنجينه نقش آفرینی های فرزندان ایران است.

وي با بيان اينكه ما در جنگ قصد نجاوز نداشتيم و فقط دنبال ايستادگي و مقاومت بوديم، ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان اسلام با وجود مظلوميت ملت، با ایستادگی خود پاسخ محکمي به دشمنان دادند.

فرمانده دوران دفاع مقدس مقاومت، پایداری، ابتکار، خلاقیت و نوآوری را به عنوان عوامل پيروزي دفاع مقدس برشمرد و گفت: سرفصل ابتکارات در دفاع مقدس را معمار كبير انقلاب به ما داده بود كه اگر خلاقيت و نوآوري هاي رزمندگان نبود، نمي توانستيم با دشمنان برخورد كنيم.

وي خاطرنشان كرد: امام راحل هرکس را كه می‌توانست سلاح به دست بگیرد، مكلف خواند و به ايشان فرمان ایستادگی و نبرد داد.

فضلي گفت: اگر عنايت خدا و توكل و اعتماد مردم به خداوند نبود، امروز ما چه سرنوشتي داشتيم؟!

وي با بيان اينكه شهدای مدافع حرم رهرو شهداي جنگ تحميلي هستند، افزود: نبرد در سوریه ادامه همان مسیری است که شهدای هشت سال دفاع مقدس طي نمودند.

رزمنده دفاع مقدس يادآور شد: اگر امروز دفاع شهدا و رزمندگان مدافع حرم نبود باید با دشمنان نه در مرزها بلکه در تهران مواجه مي شديم.

وي در پايان با ابراز تأسف از لبخند برخي ها با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي، تصريح كرد: عده اي این پیروزی و شهداي مدافع حرم را نادیده و ناچيز مي پندارند.

حجت الاسلام احسان بي‌آزار تهرانی در ادامه اين مراسم با اشاره به امضاي سند 2030، گفت: مسير نور ادامه دارد و با حذف درس شهيد فهميده از بين نمي رود.

وي ادامه داد: غيرت ديني كه در آن مصالحه خون شهدا باشد، عين بي غيرتي است.

حجت الاسلام بي آزار با بيان اينكه اگر در رياست دنياطلبي باشد؛ نابود كننده است، ابراز كرد: نبايد براي جذب چند رأي از موضع بالا با مردم سخن گفت بلكه با مردم باید به درستی صحبت کرد.

وي با اظهار اميدواري از شكستن دهاني كه به مدافعان حرم توهين مي كند، تصريح كرد: عده اي با تمسخر، حاميان مدافع حرم را عامل دیواركشي در پياده‌روها مي نامند.

اين خطیب حوزوی در مراسم بزرگداشت شهيد مدافع حرم كشتي گير، مدافعان حرم را اوج اقتدار خواند و افزود: با دشمن بايد با اقتدار صحبت کرد.

وي اندیشه پایدار امام راحل را مبني بر محو شدن اسرائیل از صحنه روزگار دانست و تصريح كرد: شهدا فقط سربند امام حسین(ع) نبسته بودند؛ بلکه با اندیشه های امام حسین(ع) زندگی مي كردند.

گفتني است، شهید بسیجی سعید خواجه صالحانی روز چهارم فروردین ماه سال جاری که برای چهارمین بار به سوریه اعزام شده بود به عنوان نخستین شهید مدافع حرم سال1936 در حین عملیات پاک‏سازی و در درگیری با نیروهای تکفیری، بر اثر اصابت تیر به قلبش به درجه رفیع شهادت رسید.

سرانجام پیکر پاک اين شهید كه از ورزشکاران با اخلاق(کشتی گیر) و مربی توانمند نظامی بود در گلزار شهدای امامزاده محمد دِه امام پاکدشت به خاك سپرده شد./804/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات