۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۹۶۹۲۸
موسس حوزه علمیه امام حسین شهرری:

مفاد سند ۲۰۳۰ خلاف مبانی و ارزش‌های اسلامی است

آیت‌الله حسینی مازندرانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ودیعه الهی است، گفت: امضای بی سرو صدای سند ۲۰۳۰ یونسکو از سوی برخی مسؤولان خلاف آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های دینی است.
مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی موسس حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری و مفسر قرآن کریم، امروز در آخرین جلسه درس اخلاق که در همین حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان و انتقاد ایشان از شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: ایران به هیچ عنوان زیر بار اسناد لیبرالیستی مانند 2030 نخواهد رفت.

وی افزود: امضای بی سرو صدای سند 2030 یونسکو از سوی برخی از مسؤولان کشور جای بسی تامل و تاسف دارد کشور ایران با وجود چندین سند ارزشمند بالادستی در حوزه آموزش و پرورش نیازمند سندی مانند 2030 نیست.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با بیان اینکه مسؤولان کشور چگونه به خود اجازه می‌دهند که با صرف نظر از ارزش‌های دینی چنین سند غیر دینی و غیر اخلاقی را امضا کنند، ابراز کرد: لازم به ذکر است که همه اسناد بالادستی، قوانین و مقرارت کشور باید مبتنی بر عقاید و آموزه‌های دینی تنظیم شود. به طور قطع بیانات و انتقادات رهبر معظم انقلاب این سند ننگین را اجرایی نخواهد کرد.

موسس حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری ادامه داد: امروز با وجود هزاران مسجد، صدها حوزه علمیه و مجتهد فقیه چه نیازی به اسناد لیبرالیستی و سکولاریستی همچون سند 2030 یونسکو است.

این مفسر قرآن کریم انقلاب را ودیعه و امانت الهی دانست و گفت: مردم در انتخابات پیش رو باید با دقت و هوشیاری شاخصه‌های یک نامزد اصلح را بررسی کرده و دیگران را نیز در انتخاب فرد اصلح کمک کنند در آیات و روایات فراوانی امانت داری را از خصایص مومنان به شمار می‌آورند.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با اشاره به این شبهه که عده‌ای می گویند فرقی بین نامزدها وجود ندارد، اظهار داشت: این سخن کاملا نادرست بوده و مردم باید در انتخاب فرد اصلح نهایت تلاش و همت خود را به کار ببندند تا به حول و قوه الهی فرد اصلح انتخاب شود.

این استاد اخلاق با تاکید بر اینکه نامزدها باید از دادن قول و وعده‌های خلاف واقع پرهیز کنند، تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی نباید وعده‌هایی بدهند که توان اجرایی آن را نداشته باشند همچنین لازم است که نامزدها از برنامه‌های اجرایی خود برای مردم در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی بیشتر سخن بگویند و در صورت انتخاب بر تعهد خود نسبت به اجرای برنامه‌هایشان نیز پایبند باشند./201/813/ب1

ارسال نظرات