۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۹۷۰۱۹
مدیرکل اوقاف لرستان مطرح کرد؛

۲۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت نام نویسی در مسابقات قرآنی اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف، گفت: ۲۵ اردیبهشت ماه آخرین مهلت نام نویسی علاقه مندان به شرکت در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات قرآنی است.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در سال جاری اوقاف میزبان برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف در سه مرحله مقدماتِی، استانی و کشوری برگزار می شود، افزود: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات قرآنی اوایل خردادماه برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه مهلت نام نویسی در مسابقات قرآنی اوقاف تا 25 اردیبهشت ماه جاری اعلام شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش ‌از 5 هزار نفر در لرستان برای شرکت در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات نام نویسی کرده اند.

وی با یادآوری به اینکه مرحله شهرستانی و مقدماتی چهلمین دوره از مسابقات قرآنی اوقاف در روزهای دوم تا چهارم خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: داوطلبان در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ، اذان، دعا خوانی و تفسیر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام خاکباز یادآور شد: این دوره از مسابقات در چهار بخش آوایی انفرادی، معارفی، تواشیح و هم خوانی، بخش جنبی  و در ۱۶ رشته حفظ، ترتیل، معارف، قرائت، اذان و دعا خوانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرانی اوقاف به صورت تخصصی برگزار می شود، بیان داشت: برگزاری این مسابقات فرصتی برای شناسایی ظرفیتهای قرآنی در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان ادامه داد: پیش‌بینی میشود آمار شرکت‌ کنندگان استان در چهلمین دوره از مسابقات قرآنی به بیش از شش هزار نفر برسد.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به برگزاری مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی در ایام تابستان خاطرنشان کرد: مرحله استانی با رقابت برگزیدگان مرحله مقدماتی برگزار خواهد شد./9459/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات