۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۹۷۰۵۲
مدیر حوزه علمیه فقه و اصول آل یاسین:

طلاب شرایط انتخاب اصلح را برای مردم تبیین کنند

حجت الاسلام حقانی بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری تأکید کرد و از طلاب خواست تا مبانی انقلاب را در این زمینه برای مردم بیان کنند.
طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم حجت الاسلام مهدی حقانی مدیر مدرسه فقه و اصول آل یاسین امروز ظهر در دیدار با طلاب این مدرسه پیرامون مباحث انتخاباتی، گفت: جلسات هم اندیشی در حوزه های علمیه یکی از نقاط مثبت حوزه های انقلابی در کشور است.

وی افزود: زمانی که در حوزه های علمیه جلسات هم اندیشی با موضوعات سیاسی یا اقتصادی برگزار شود در این صورت طلبه از تکلیف و وظیفه اصلی خود دور نمی شود و بهتر می تواند تحلیل خوبی را در مسائل کشور داشته باشد.

حجت الاسلام حقانی با بیان این که اهمیت انتخابات باید برای همه نخبگان و مردم فهمیده شود، ابراز داشت: زمانی که مردم اهمیت انتخابات را در کشور بدانند در این صورت با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رأی به دشمن بیان می کنند که ما نظام اسلامی خود را دوست داریم.

وی اظهار داشت: رییس جمهور در هر کشوری کارهای کلان کشور را برعهده دارد و باید سعی کند از حقوق ملت خودش در مقابل دشمنان دفاع کند.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به این که شتاب انقلاب اسلامی به دست دولت می تواند باشد، تصریح کرد: اگر در کشور اسلامی دولتی مقتدر در ارزشهای اسلامی داشته باشیم و به صحبت های رهبر انقلاب گوش فرا دهد در این صورت شتاب اسلام بیشتر می شود.

وی با بیان این که دولت باید به آرمان های ارزشی انقلاب اسلامی ایران احترام بگذارد و به راحتی خون شهداء را با انجام بعضی از کارهای خود پایمال نکنند، خاطرنشان کرد: به عقیده ی من هیچ فردی نمی تواند جلوی انقلاب بایستد و کسی که مانع انقلاب شود، سیلی محکمی خواهد خورد.

استاد سطح عالی حوزه های علمیه قم افزود: مردم سعی کنند علاوه بر این که فرد اصلح را انتخاب می کنند، تضرع و دعا برای انتخاب شدن شخص اصلح را هم فراموش نکنند.

مدیر حوزه علمیه آل یاسین ابراز داشت: سبک زندگی اسلامی این بوده که تمام مردم حتی دولت باید از حکم ولی فقیه خود تبعیت کنند و کسی که از دستورات او سرپیچی کند، نمی تواند به عنوان یک فرد مسلمان شناخته شده باشد و این فرد به کشور ضرر وارد می کند.

وی با توجه به این که طلاب مبانی انقلاب را در راستای انتخابات به مردم بیان کنند، تصریح کرد: طلاب در تبلیغ با مردم، کار هدایتگری را انجام دهند و شرایط انتخاب نامزد اصلح را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام حقانی در پایان با اشاره به اخلاق انتخاباتی، گفت: اخلاق انتخاباتی باید از سوی نامزدهای ریاست جمهوری رعایت شود و نامزدها بدانند که با هر صحبتی یا هر کاری نمی توانند تبلیغات صحیحی که در شأن جمهوری اسلامی است را داشته باشند./9707/پ/۲۰۲/ی

ارسال نظرات