۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۹۷۱۲۹
در آستانه جشن میلاد امام زمان؛

طلاب حوزه علمیه امام حسین شهرری معمم شدند

همزمان با ایام جشن میلاد امام زمان(عج) جمعی از طلاب حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری معمم شدند.
عمامه گذاری عمامه گذاری عمامه گذاری عمامه گذاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی، مؤسس حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری و مفسر قرآن کریم، چهارشنبه شب در آیین سنتی و معنوی عمامه گذاری سربازان امام عصر(عج) که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر و حجت الاسلام والمسلمین کبیریان معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: ساخت حوزه علمیه در جوار مسجد امام حسین(ع) با عنایت الهی و  کوشش فراوان انجام گرفت.

وی افزود: تاکنون در این حوزه قریب به هزار طلبه تربیت و به جامعه تزریق شده است، بنده بیش از ساخت مدرسه علمیه امام حسین(ع) در شهرری، در چند حوزه علمیه دیگر نیز از جمله حوزه فیلسوف الدوله فعالیت داشتم.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با تأکید بر اینکه خدمت و علم آموزی در حوزه علمیه سرشار از برکات دنیوی و اخروی است، بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین رییسی به مدت 15 سال در حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری به تدریس درس خارج مشغول بودند و ایشان این گونه بیان می‌کردند که من هر چه دارم از برکات همین چند سال تدریسی است که در همین حوزه داشتم.

مؤسس حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری با اشاره به فعالیت‌های طلاب این حوزه، گفت: در حوزه عملیه امام حسین(ع) طلاب همه روزه برای اقامه نماز جماعت، بیان آموزه‌های دینی و احکام شرعی به مدارس و دبیرستان‌ها در نقاط مختلف شهرری می‌روند.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه طلاب باید قدردان لباس روحانیت باشند، ابراز کرد: پوشش روحانیت در اصل لباس سربازی امام زمان(عج) و عنایتی از سوی خداوند است، بنابراین طلاب و روحانیان در تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود، باید لباس روحانیت را بر تن داشته باشند و اینگونه نباشد که گاهی بپوشند و گاهی نپوشند.

این استاد اخلاق در پایان با بیان اینکه طلاب باید اهل تقوای الهی، اخلاص، ولایت مداری و خدمتگزاری به مردم باشند، خاطرنشان کرد: طلبه باید خود را در مسیر انتشار آموزه‌های دین و ترویج انقلاب اسلامی قرار دهد و بداند که عمامه طلبه، کفن او در مسیر سربازی امام زمان (عج) است، بنابراین طلاب باید متوجه اهمیت جایگاه خود باشند.

در بخش پایانی این مراسم که همزمان با ایام جشن میلاد امام زمان(عج) برگزار شد، جمعی از طلاب حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری از سوی آیت الله حسینی مازندرانی معمم شدند./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات