۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۹۷۱۳۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

علت اصلی انحراف در مهدویت عدم معرفی امام زمان است

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که مردم به دنبال روزنه ای برای ارتباط با غیب هستند، گفت: سودجویان از این فرصت برای جذب افراد به فرقه ها یانحرافی استفاده می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، ظهر امروز در نشست هم اندیشی نخبگان تبلیغی با موضوع مهدویت در دفتر تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: انحرافات مهدوی مسأله جدیدی نیست و مانند سپاهی است ک درمحاصره دشمن است و دشمن به دنبال نقاط ضعف است تا از آنجا نفوذ کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این که ما به این مسأله بپردازیم که علت غایی انحراف از مهدویت چیست دردی از ما دوا نمی کند بلکه ما باید درد موجود را بفهمیم و به درمان آن بپردازیم.

وی علت اصلی انحراف در مهدویت را عدم معرفی درست امام زمان(عج) به وسیله حوزه های علمیه دانست و گفت: کسانی که فریب خوردند و جذب احمد الحسن شدند به خاطر جهل‌شان بود و امروز ما باید به فکر این باشیم که در درجه اول جوانانی که فریب نخورده اند را حفظ کنیم و در درجه بعد به مقابله با این جریانات بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تصریح کرد: مردم به دنبال روزنه ای هستند که با غیب ارتباط برقرار کنند و جریانات انحرافی از این شیوه استفاده کرده اند و عده ای را جذب کرده اند و وظیفه ما این است که به دنبال درمان این ضعف ها باشیم.

وی درمان انحراف را معرفی درست حضرت مهدی(عج) دانست و ابراز داشت: ما باید نسب امام مهدی(عج) را مشخص کنیم و شمایل آن حضرت را باید بنا بر روایات زیادی که در دست داریم تبیین کنیم و کیفیت غیبت ایشان را تبیین کنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: همچنین باید با تأکید بر روایات صحیحی که در دست داریم علایم حتمیه ظهور را برای مردم تبیین کنیم و این که  ظهور ایشان از مکه است و تشکیل حکومت جهانی می دهد و ابزارهایی که در اختیار آن حضرت است را برای مردم بازگو کنیم تا دچار انحراف نشوند./843/پ۲۰۲/س

 

ارسال نظرات