۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۹۷۱۴۱
همزمان با دهه مهدویت صورت می گیرد؛

آغاز توزیع سهام مهدوی به منظور ایجاد نخستین موقوفه مهدوی خراسان رضوی

مدیر کانون فرهنگی مذهبی خیمة الانتظار مشهد از آغاز توزیع سهام موقوفه مهدوی در قالب ۵۰ هزار سهم ۲۰ هزار تومانی به منظور ایجاد نخستین موقوفه رسمی مهدوی در خراسان رضوی خبر داد.
یاوران مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام امیر مؤمن، مدیر کانون فرهنگی مذهبی خیمة الانتظار مشهد، عصر امروز در نشستی خبری از آغاز توزیع سهام موقوفه مهدوی در آستانه میلاد باسعادت امام زمان(عج) خبر داد و گفت: توزیع این سهام در قالب 50 هزار سهم 20 هزار تومانی از ابتدای دهه مهدویت سال جاری آغاز شده و تاکنون که یک هفته از آغاز توزیع سهام می گذرد، 250 سهم توسط مردم خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی، موقوفه رسمی که در اداره اوقاف ثبت شده باشد برای امام زمان(عج) وجود ندارد، افزود: در صورت استقبال مردم از این سهام، نخستین موقوفه مشارکتی مهدوی استان به متراژ 330 متر در خیابان مطهری شمالی خریداری و به ثبت خواهد رسید.

مدیر کانون فرهنگی مذهبی خیمة الانتظار همچنین با اشاره به برگزاری مراسم گلریزان با حضور فعالان عرصه مهدویت در عصر نیمه شعبان، تصریح کرد: 9 هزار صندوق نیز میان بیش از 50 هزار نفر به منظور جمع آوری کمکهای مردمی جهت خریداری موقوفه مهدوی توزیع شده است.

حجت الاسلام مؤمن در معرفی اهداف و برنامه های کانون خیمة الانتظار اظهار کرد: با توجه به نفوذ جریانهای فکری مذهبی مختلف در مشهد، این کانون از سال 78 به همت حجت الاسلام آخوندی فعالیت خود را با برگزاری جشن های شعبانیه آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه هیأت خیمة الانتتظار هم اکنون 150 خادم دارد، ادامه داد: جلسه مذهبی اعضای هیأت، چهارشنبه شبها برگزار می شود که در کنار آن هیأت ویژه کودکان نیز پیش بینی شده است. همچنین هیأت ویژه بانوان با عنوان «مجمع بانوان مهدوی» با هدف ساماندهی فعالیتهای بانوان در عرصه مهدویت در شرف تأسیس قرار دارد.

مدیر کانون فرهنگی مذهبی خیمة الانتظار خاطرنشان کرد: با توجه به خلأ معارف مهدویت در مباحث آموزشی از جمله در مهدهای کودک و پیش دبستانی، از سال 92 مهدکودک و پیش دبستانی یک و دو توسط خیمة الانتظار ایجاد شده و کتاب معارف مهدویت نیز توسط کارگروه آموزش خیمه تدوین و آماده ارائه به مقاطع پیش دبستانی است.

حجت الاسلام مؤمن با اشاره به گسترش کیفی و کمی شعب پیش دبستانی و دبستان دوره اول خیمة الانتظار، برگزاری جلسات مهارتهای زندگی و معارف مهدویت ویژه والدین، نوجوانان و جوانان، فعالیتهای فصلی مانند اردوهای زیارتی و راهیان نور، برگزاری بزرگترین اعتکاف مردمی شرق کشور در مسجد جامع شاندیز همزمان با ایام البیض ماه رجب، مشارکت با سایر تشکلها در برگزاری اجتماعات مذهبی رسیدگی به خانواده شهدای مدافع حرم و ایجاد هیأت و مهدقرآن و ارائه مشاوره در مناطق حاشیه شهر مشهد با توجه به حساسیت این منطقه را از دیگر برنامه های این کانون نام برد.

وی یادآور شد: هیأت خیمة الانتظار  همچنین سه سال است که به یادبود شهدای مدافع حرم، در  ظهرهای شهادت ائمه اطهار(ع) مراسم عزاداری با سخنرانی آیت الله علم الهدی برگزار می کند.

مدیر کانون فرهنگی مذهبی خیمة الانتظار با بیان اینکه کانون فرهنگی مذهبی خیمة الانتظار به عنوان تنها کانون تحصصی مهدویت بومی و استانی و نیز ساختار تشکیلاتی، هنوز مکان مشخصی ندارد، اضافه کرد: از همان آغاز فعالیت کانون، زمینی به مساحت دو هزار مترمربع در نبش مطهری شمالی 42 به همت اداره موقوفه سادات رضوی برای اجرای مراسمات از ماه رجب تا محرم و صفر در اختیار ما قرار داده شده اما با توجه به اینکه مالکیتی نداریم، هر لحظه باید آماده تخلیه و تحویل مکان باشیم.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز ما ایجاد محیط فرهنگی، مذهبی، تفریحی و آموزشی سالم برای مردم درهر منطقه از مشهد است که هر یک مرجع مردم در زمینه های فوق باشد، افزود: علاقمندان جهت دریافت سهام مهدوی می توانند به دفتر موقوفه واقع در عبادی 104 مراجعه یا با شماره 05137310854 تماس بگیرند. همچنین کانال تلگرامی کانون به نشانی @kheimehorg در دسترس قرار دارد./930/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات