۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۴۹۷۱۶۸
آیت‌الله جاودان:

ماهیت حکومت در اسلام از جنس ولایت است

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه ماهیت حکومت در اسلام از جنس ولایت است، گفت: ائمه عزت دین هستند، بنابراین ضرورت وجود حکومت شایسته بر جوامع اسلامی از آن امامان معصوم(ع) است.
آیت الله جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی جاودان، استاد اخلاق، شب گذشته در سلسله جلسات هفتگی درس اخلاق در حسینیه مرحوم زاهد، گفت: در دوران حکومت بنی امیه سب امام علی(ع) مرسوم بود.

وی افزود: در آن دوران کسی جرأت بیان فضائل حضرت را نداشت چرا که با مجازات‌های سنگین خلفای حاکم روبرو می‌شد اگر امروز ما فضائلی از خاندان پیامبر(ص) می‌بینیم یکی از آن صد فضائل است.

آیت‌الله جاودان با اشاره به تفویض حاکمیت خداوند پس از پیامبر(ص) به امامان معصوم(ع) برای حکومت در جامعه اسلامی، بیان داشت: در اسلام ماهیت حکومت از جنس ولایت است، بنابراین تا زمانی که امامان معصوم صاحب ولایت هستند اما بر منصب حکومت تکیه نزده باشند مشکلات بشر رفع نخواهد شد.

این استاد اخلاق ادامه داد: امامان معصوم(ع)، عزت دین هستند، بنابراین ضرورت وجود حکومت شایسته برجوامع اسلامی از آن امامان معصوم(ع) است چرا که عدالت را تنها آن بزرگواران به صورت کامل می‌توانند اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: دین اسلام و وجود مقدس امامان معصوم تا زمان برپایی قیامت در عالم دنیا باقی خواهند ماند و هرگز کسی نمی‌تواند دین اسلام را از بین ببرد.

آیت‌الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) به طور قطع ظهور خواهد کرد تا عدالت در جهان حاکم شود، امروز اگر روایات امامان معصوم در زندگی بشر جاری شود عقل و عدالت حاکم خواهد شد./813/202/ب2

ارسال نظرات