۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۹۷۱۷۰
حجت الاسلام پورسیدآقایی:

دکترین مهدویت به دنبال تعمیق اندیشه مهدوی است

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، توسعه و تعمیق فرهنگ و اندیشه مهدوی را از اهداف برگزاری این همایش دانست.
سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین‌‌المللی دکترین مهدویت که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با بیان این که موضوع عصر ظهور در ادیان ابراهیمی در این همایش مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: محورهای اصلی این همایش توسط کارشناسان برجسته تعیین و فراخوان‌های لازم در میان مراکز مختلف انجام شده است.

وی اضافه کرد: در طول سال هفته‌ای دو جلسه برای بررسی موضوع‌های مختلف این همایش داریم تا بتوانیم نظارت علمی و پژوهشی مطلوبی نسبت به روند برگزاری همایش داشته باشیم.

رییس موسسه آینده روشن با تاکید بر اینکه مقالات برگزیده همایش در مجلدهای مشخصی چاپ می‌شود، تصریح کرد: تا کنون در راستای برگزاری این همایش با شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی و مراجع تقلید دیدار کرده‌ایم؛ امسال با سران مذاهب و ادیان مختلف نیز دیدار داشته تا بتوانیم از ظرفیت آنها در سخنرانی‌ها و مقالات استفاده کنیم.

وی  با اشاره به این که صاحبان برترین مقالات داخلی و خارجی در همایش دکترین مهدویت تقدیر می‌شوند، مطرح کرد: شخصیت‌های مختلفی در عرصه‌های داخلی و خارجی در حوزه مهدویت فعالیت دارند که در این همایش از آنها تجلیل می‌شود.

حجت الاسلام پورسیدآقایی با بیان اینکه داوران بسیاری برای معرفی مهدی‌یاوران تلاش می‌کنند، عنوان کرد:‌ به زبان فارسی 165 مقاله رسیده که 90 مورد آن در کمیسیون‌های مختلف این همایش پذیرفته شده است؛ همچنین 53 مقاله خارجی نیز از کشورهای مختلف دریافت شده است.

وی از حضور 24 میهمان خارجی در این همایش یاد کرد و گفت: نزدیک به 50 نفر از دانش‌آموختگان بین‌المللی جامعه‌الزهرا نیز در همایش دکترین مهدویت حضور دارند که در مجموع 74 مهمان خارجی از 31 کشور در این همایش شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های تخصصی با محوریت مراکز مختلف از جمله دانشگاه امام حسین(ع)، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه امام صادق(ع) و پژوهکشده مسجد مقدس جمکران در ادامه برگزاری این همایش دنبال می‌شود.

وی با بیان این که سال گذشته 10 نفر را به 9 کشور اعزام کرده‌ایم، تصریح کرد: اکنون برخی از علمای مهدوی در عرصه موعود جهانی در کشورهای مختلف در حال فعالیت هستند.

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، توسعه و تعمیق فرهنگ و اندیشه مهدوی را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و ادامه داد: آموزه‌های دینی ظرفیت فوق‌العاده‌ای در اختیار صاحبان ادیان است که باید از این ظرفیت‌ها در راستای برقراری عدالت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه رونمایی از آثار مهدوی از دیگر برنامه‌های سیزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت است، مطرح کرد: این آثار با حضور آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام پورسیدآقایی در پایان سخنان خود از مشارکت مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، بیوت مراجع تقلید به ویژه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، حجت‌الاسلام سید جواد شهرستانی، شهردار قم، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی استان قم و ستاد کل نیروهای مسلح، مجمع جامعه اهل بیت(ع) و دیگر ارگان ها و نهادهای دست اندرکار در برگزاری این کنگره تقدیر کرد. /۸۷۸/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات