۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۹۷۱۹۰
آیت الله نعیم آبادی:

تمامی ظرفیت ها درجهت ترویج و نشر فرهنگ مهدوی بکار گرفته شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان آشنایی با فرهنگ مهدویت را از ضروریات جامعه امروز دانست و گفت: نظام ما یک نظام مهدوی است و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه برگرفته از مهدویت است.
امام جمعه بندرعباس

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، اعتقاد به ظهور منجی را یکی از مشترکات شیعه با دیگر ادیان دانست و گفت: این اعتقاد یکی از مشترکات شیعه و سنی نیز هست که باید بیشتر تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه نظام ما یک نظام مهدوی است افزود: مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه برگرفته از مهدویت است، بنابراین باید در راستای ترویج و نشر فرهنگ مهدوی از همه ظرفیت ها استفاده کرد زیرا این مهم از نیاز های اصلی جامعه اسلامی است.

نماینده  ولی فقیه در استان هرمزگان، نرسیدن به بن بست و ناامیدی را یکی از برکات اعتقاد به مهدویت دانست و تصریح کرد: استکبار از وحدت جهان اسلام می ترسد و بر همین اساس ایجاد تفرقه و چند دستگی در میان مسلمین را در دستور کار خود قرار داده است.

آیت الله نعیم آبادی اذعان داشت: مسلمانان باید با مطالعه، بینش خود را نسبت به مهدویت بالا ببرند و هرچه مطالبه افزایش یابد شناخت بیشتر می شود و به تبع آن وحدت فزونی می یابد زیرا عمده اختلافات موجود از عدم شناخت مبانی و اصول یکدیگر است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه فرهنگ مهدویت می تواند نقطه ثقل اتحاد بین مسلمانان و آحاد بشریت شود، گفت: مشتركات در مورد حضرت مهدی (عج) در روایات شیعه و سنی بسیار است که باید تقویت شود.

وی با اشاره به روش‌هاي تربيت نسل منتظر اظهار داشت: انتقال فرهنگ مهدويت به کساني که آشنايي چندانی با حضرت مهدي (عج) ندارند، کاری با ظرافت و بسيار سخت است.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: افرادي كه داراي تفكر مهدوي هستند مي‌توانند در زمينه‌ هاي فرهنگي، سياسي و تربيتي به فراخور مسؤوليت خود و بستر‌هاي فعاليت اجتماعي خويش در ساير كشور‌ها اين فرهنگ را صادر و زمينه‌ اقبال عمومي و جهاني به سوي عدالت كامل و نهايي را در جهان فراهم کنند.

وی در ادامه، برگزاری باشکوه اعیاد شعبانیه را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود: همه دستگاه ها باید مراسمات جشن مهدوی را با هدف ترویج و جریان روحیه فرهنگ مهدوی در جامعه برگزار کنند.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع وحدت جهان اسلام اشاره کرد و گفت: ای کاش جهان اسلام از الگوی وحدت در ایران اسلامی درس می گرفت و آن را سرلوحه عمل خود قرار می داد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تأکید بر آگاهی جامعه در خصوص سنی هراسی و شیعه هراسی افزود: سنی هراسی و شیعه هراسی دسیسه و نقشه شوم دشمن است زیرا آن ها نه تنها شیعه و سنی را قبول ندارند بلکه دشمن اسلام و همه مسلمین هستند./302/851/ب1

ارسال نظرات