۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۹۷۲۱۳

خوشبینی مردم به نظام در گروه پاکدستی مدیران است

براساس اعلام یکی از نامزدهای ریاست جمهوری برای اعلام فهرست اموال کاندیدا، این روزها نظرات مختلفی در میان مردم مطرح می شود که می توان خوشبینی مردم به نظام را در گروه همین پاکدستی مدیران دانست.
مناظره

«فاولئک الّذین ملکت الدنیا  زمام قلوبهم حتی اوردتهم النار بذنوبهم»

دنیا قلب و دل اینها را تسخیر کرده و سر انجام به خاطر گناهانشان وارد جهنم میشوند.

حرص و طمع برای مال اندوزی از بیماری هایی است که همواره گریبان گیر بشریت بوده از همان ابتدا خون خوارنی بوده اند تا به امروز که از بیت المال مسلمین پول روی پول گذاشتند و آنقدر این کار را ادامه دادند تا معروف شدند به نجومی ها.

حلال و حرامش بماند عذاب و جهنمش هم بماند مسئله اینجاست که این افراد در همین دنیا جهنم ها ساختند چه بسیار خانواده ای که روزگارشان به خاطر وخامت اوضاع اقتصادی کشور سیاه نشد چه بسیار جوانهایی که به خاطر همین اقتصاد مریض تیره بخت شدند چه بسیار کارگاه ها چه بسیار کارخانه ها و چه بسیار از سالها که گذشت و کشور عزیزمان اقتصادش مریض تر شد.

بخش اعظم این همه درد و نداری گردن همین افراد نجومی نامسئول است، همین ها که با مهر و امضا بیت المال مسلمین را به تاراج می برند همین ها که حقوق نجومی دارند همین ها که آقا زاده ها دارند رانت دارسثند و آدمها دارند.

حالا در این ایام انتخاباتی دوباره فرصتی شده تا چه بسا بتوانیم درمانی برای این دمل چرکین که هرازچندی سر باز می کند پیدا کنیم تا شاید به برکت همدلی نظام و ملت مثل صدها مشکلی که فائق آمدیم از شر این غول بی شاخ و دم هم خلاص شویم و فائق آییم.

قطعا کسی که کرسی ریاست جمهوری را از آن خود می کند باید برنامه ی جامعی برای مبارزه مفاسد اقتصادی داشته باشد چراکه از مهمترین  دغدغه های مردم و رهبری با توجه به بیانات سالهای اخیر ایشان، نجات کشور از این بحران اقتصادی است و مبارزه با مفاسد اقتصادی هم از مهمترین ارکان سلامت اقتصادی کشور به شمار می آید.

اولین قدم برای پیکار با فساد اقتصادی و اولین حرکت به سمت سلامت اقتصاد را باید شخص اول دولت بردارد و چه بهتر فرد آمر به معروف و ناهی منکر ابتدا خودش از منکر پاک و به مامور آراسته باشد. یعنی کاندیدای ریاست جمهوری که مدعی مبارزه با فساد اقتصادی است پاک دستی و سلامت خودش را اثبات کند مثل بسیاری از کشورها که لیست دارایی دولتمردان در دسترس عموم است و این امر عرصه را برای مفسدان اقتصادی تنگ می کند.

امیرمومنان علی (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه عهدنامه مکتوب به مالک اشتر نخی می فرماید:

و زمین جز با تنگدستی ساکنان آن ویران نشود مردم شهرها هنگامی تنگدست می شوند که والیان روی به گرد آوردن مال بیاورند و از ماندن خود بر سر کار اطمینان ندارند واز آنچه مایه ی عبرت است کمتر سود مبرند.

فرمایش حضرت امیر نشان از شدت اثرگذاری پاکدستی والیان و دولتمردان در آسایش آرامش مردم وآبادانی کشور است.

در مناظره ی روز جمعه مورخ ۱۵/۲/۹۶ که شش نامزد با موضوع سیاسی و اجتماعی باهم به بحث جدل پرداختند محمدباقر قالیباف کاندیدای این دوره ی ریاست جمهوری پیشنهاد شفاف سازی و رونمایی از لیست دارایی ها را مطرح کرد که باید منتظر آخرین مناظره یعنی مناظره روز جمعه با موضوع اقتصادی باشیم تا نتیجه ی واکنش سایر کاندید ها را که اتفاقا متناسب با موضوع منظره هم هست ببینیم.

در صورتی که این پیشنهاد محقق شود همه می توانیم به کشوری با اقتصاد پویا امیدوارتر شویم و نسبت به کسانی که پایبند به این پیشنهاد باشند خوشبین تر.

 به امید روزی که دوباره به گوشمان نرسد هزار و هزاران میلیون میلیارد دلار بدست نامسئولان از جیب کشور دزدی شد.

بهمن مشهدی/۹۱۷/ ۷۰۳/ص

ارسال نظرات