۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۹۷۲۹۳
حجت الاسلام احمدی:

جامعه مهدوی براساس آرمانها ساخته می شود

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری ساخت جامعه بر اساس آرمانشهر مهدوی را مهم‌ترین وظیفه فرد منتظر خوانده و تقوا و عدالت را با ارزش ترین موضوعات در تفکر اسلامی دانست.
حجت الاسلام احمدی

حجت الاسلام حمید احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک نیمه شعبان و ولایدت امام زمان(عج) عنوان کرد: جامعه مهدوی یک جامعه آرمانی و مطلوب است و مانند تمام بحث هایی که درباره جوامع آرمانی وجود دارد باید درباره آن سخن گفت.

وی افزود: هر آرمانشهر الگوهایی دارد که مسیر حرکت آن جامعه را مشخص می کند و آرمانشهر مهدوی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: این آرمانها و الگوها هستند که به یک آرمانشهر جهت می دهند و نگاه مردم در آنها مشترک و با همین آرمانها جهت دهی شده اند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به ویژگی های آرمانشهر مهدوی خاطرنشان کرد: صداقت، مهربانی، صلح، مودت، اجرای کامل شریعت اسلامی که آرزوی تمامی انبیاء و اولیا الهی بوده است از ویژگی های آرمانشهر مهدوی است.

وی اضافه کرد: فرد منتظر باید جهت حرکت خود را با توجه به آرمانهای این آرمان شهر تنظیم کند و مودت، کمک به یکدیگر و احسان، تعاون و تقوا و پایبندی به احکام الهی از موضوعاتی است که باید در رأس کارهای این فرد قرار گیرد.

استاد دانشگاه معارف اسلامی تأکید کرد: اگر حرکت فرد منتظر برخلاف حرکت در مسیر آرمانشهر باشد تفاوتی با دیگر افراد نخواهد داشت و در مسیر انتظار نخواهد بود.

حجت الاسلام احمدی در ادامه ابراز کرد: فرد منتظر باید ظرفیت وجودی خود را به حدی برساند که آمادگی را برای اجرای کامل شریعت اسلام آماده کند و جامعه را براساس آرمانهای ظهور بسازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در تفکر اسلامی، عدالت و تقوا ارزش نهایی باشند، این ارزش ها در زندگی افرادمنتظر باید به عنوان یک اصل وجود داشته باشد و زندگی بر اساس این موضوعات شکل می گیرد./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات