۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۴۹۷۳۳۵
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

حضور در انتخابات موجبات رضایت امام زمان را فراهم خواهد آورد

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به کسی رأی دهیم که انتخاب او موجبات رضایت امام زمان(عج) را فراهم آورد.
حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی ظهر امروز در نشست «پیوند مهدویت با اخلاق و تهذیب» که در ادامه سلسله نشست های اخلاق و تهذیب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، گفت: در قرآن کریم آیات فراوانی وجود دارد که بیانگر وعده الهی و اراده پروردگار مبنی بر این مسأله است که روزی دین خدا، قانون خدا و احکام او بر سراسر جهان حاکم می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه شریفه «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثين» خاطرنشان کرد: اراده خداوند متعال بر این قرار گرفته است که روزی مستضعفان پیشوایان جهان و رهبران دنیا شوند. از آن جا که اراده و مشیت ذات مقدس الهی قطعی است، روزی در انتظار بشر است که در آن روز ارزش ها بر جامعه حاکم خواهد شد و اگر شما در قرآن کریم بنگرید و تاریخ را مورد توجه قرار دهید، خواهید دید که در هیچ دوره ای از ادوار این وعده الهی به طور کامل تحقق پیدا نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که حاکمیت دین بر جهان در درجه اول حاکمیت اخلاق اسلامی است، اظهار کرد: حاکم شدن اسلام به معنای حاکم شدن فرهنگ اسلام یعنی اخلاق نبوی در همه جای عالم است. اهمیت این مسأله تا جایی است که خداوند متعال در قرآن کریم پیامبر ما را که در عدالت، عبادت، خدمتگزاری و سایر فضایل انسانی در بالاترین حد ممکن قرار داشتند، با تعبیر «إنک لعلی خُلُق عظیم» خطاب قرار داده است.

وی افزود: همه آیاتی که وعده آمدن منجی را مطرح کرده و سخن از اراده حق مبنی بر تحقق دولت او به میان آورده است به این معناست که با ظهور امام زمان(عج) ادب و فرهنگ اسلامی که همان اخلاق نبوی است، بر جهان حاکم می شود. این مفهوم نشان دهنده پیوند مهدویت با اخلاق و تهذیب است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد تا کار نیمه تمام همه انبیا را به اتمام برساند و اگر جد ایشان فرمودند «إنی بعثت لاُتمّم مکارم الأخلاق»، تداوم آن با وجود نازنین امام زمان(عج) اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: این روزها شاهد یک پدیده مهم و سرنوشت ساز سیاسی اجتماعی به نام انتخابات هستیم. همه بزرگان ما حمایت از نظام جمهوری اسلامی را لازم می دانند و برای این که اتفاق مورد رضایت خدا رخ داده و وجود مقدس امام زمان(عج) از ما خشنود شوند، باید در انتخابات حضور جدی و مشارکت فعال داشت.

وی با اشاره به اهمیت دعوت مردم به مشارکت در انتخابات، افزود: باید به کسی رأی دهیم که انتخاب او موجبات رضایت امام زمان(عج) را فراهم آورد.

گفتنی است در پابان این نشست، مراسم عمامه گذاری 50 تن از طلاب حوزه علمیه خراسان با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد./202/820/ب1

ارسال نظرات