۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۹۷۳۸۰
با حضور آیت الله مقتدایی؛

۳۵ طلبه تبریزی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند

۳۵ نفر از طلاب حوزه علمیه تبریز با حضور آیت الله مقتدایی و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
عمامه گذاری طلاب در جشن میلاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه تبریز امروز با حضور آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و آیت الله مقتدایی در مدرسه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام صمد ناصری مدیر مدرسه علمیه تبریز، در این مراسم با اشاره به محتوای درسی حوزه های علمیه، اظهار داشت: تغییر کتب درسی در محتوای علمی آنها امروز طلاب را با مشکل مواجه کرده است.

وی با تأکید بر اهتمام طلاب به امر تحصیل دروس، ابراز داشت: توجه طلاب به امر تحصیل سبب تقویت بنیه علمی آنها خواهد شد، به ویژه در شرایط امروز که تعطیلات مدارس علمیه افزایش یافته است و مانعی بر سر پیشرفت تحصیلی طلاب است باید تلاش آنها مضاعف باشد.

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز با اشاره به وضعیت مدارس علمیه تبریز، خاطرنشان کرد: امروز حوزه علمیه تبریز میزبان 1300 طلبه برادر است که با قدرت به تحصیل معارف دینی و آموزه های اسلامی اشتغال دارند، با این وجود میزان استقبال جوانان بسیار است ولی حوزه علمیه تبریز بیش از این ظرفیت پذیرش ندارد.

وی با اشاره به پیشرفت تحصیلی مدارس علمیه تبریز به ویژه مدرسه علیمه ولی عصر (عج) تبریز، ادامه داد: ۳۱۰ نفر از طلاب مدرسه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با معدل بالای 15 در چهار پایه تحصیلی در حال تحصیل هستند که نشان از پیشرفت تحصیلی این مدرسه علمیه دارد.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه در مراسم امروز 35 نفر از طلاب به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند، تصریح کرد: لباس روحانیت دارای قداست و ویژگی بالایی است بنابراین این لباس که به لباس نبی مکرم اسلام نام گرفته است و نباید مورد استفاده ابزاری قرار گیرد.

وی تلبس به لباس روحانیت را به معنای ورود به عرصه تبلیغ دین و سربازی ولی‌عصر (عج) در عمل دانست و ادامه داد: طلاب باید ارزش و جایگاه این لباس را در عمل حفظ کنند و با رفتار خود دعوت کننده مردم به سمت دیانت و اسلام ناب محمدی باشند و از ظرفیت این لباس تنها در مسیر دیانت بهره ببرند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر تبریز با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی گری در میان طلاب و حوزه های علمیه، ابراز داشت: طلاب تازه معمم وظیفه خود را صیانت از انقلاب و حمایت از ولایت فقیه قرار دهند./۲۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات