۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۹۷۴۲۵
کارشناس مسائل دینی:

امر به معروف و نهی از منکر به یک واجب فراموش شده تبدیل شده است

حجت الاسلام خالقی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات فراموش شده در کشور بوده که همه مردم بدانند زمانی می توانند کشوری زنده داشته باشند که همدیگر را در زندگی ها به خوبی ها دعوت کرده و از بدی ها دور کنیم.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام حسین خالقی کارشناس مسائل دینی امروز صبح در مسجد امام حسین روستای اسلام آباد در منطقه کوهپایه پیرامون مسائل امام زمان(عج)، گفت: روزی حلال نخستین کاری بوده امام زمان(عج) دوست دارد مردم در زندگی های خود داشته باشند.

وی افزود: منتظر واقعی در روی زمین کسی بوده که در زندگی واجبات را انجام و محرمات را ترک کند تا بتواند یک سرباز خوب برای امام زمان باشد.

حجت الاسلام خالقی با اشاره به این که روزی حلال دل امام زمان را شاد می کند، بیان داشت: حفظ حجاب دومین کاری است که باید مسلمانان در زندگی خود داشته باشند زیرا حفظ حجاب برای زن و حفظ حیا برای مردم از واجبات دین اسلام است.

وی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات فراموش شده در کشور بوده که همه مردم بدانند زمانی می توانند کشوری زنده داشته باشند که همدیگر را در زندگی ها به خوبی ها دعوت کرده و از بدی ها دور کنیم.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که انصاف با مردم از دیگر ویژگی های شخص منتظر بوده، افزود: یک مسلمان زمانی می تواند منتظر واقعی برای امام زمان باشد که در کار خود انصاف را رعایت کند.

وی با یبان این که در هر پست و مقامی که هستیم باید انصاف را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: کاندیدایی برای رییس جمهوری مناسب است که ولایت فقیه را قبول داشته و نظرات رهبر انقلاب را در کار خود عملی کند.

حجت الاسلام خالقی اظهار داشت: دلسوز مردم بودن و با مردم با انصاف رفتار کردن یکی دیگر از ویژگی های شخص ریاست جمهوری بوده  تا بتواند بهتر کشور را اداره کند.

وی خاطرنشان کرد: یاد امام زمان در هر زمینه ای سبب می شود که انسان از گناه فاصله بگیرد و این سبب می شود که انسان هر زمان که با گناهی مرتکب شد، در این صورت یاد امام زمان افتاده و گناه را ترک می کند.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که خدمت به محرومان از نشانه های شخص اصلح شمرده می شود، گفت: مهم ترین کار برای مسلمان در زندگی خود این است که باید به فکر محرومین جامعه باشند.

وی ادامه داد: شناخت حق از باطل از فواید امام زمان شناسی یوده و کسی که در زندگی خود امام زمان را بشناسد می تواند حق را از باطل بشناسد و زندگی امام زمانی برای خود برقرار کند.

حچت الاسلام خالقی با اشاره به این که شناخت حق از باطل از وظایف مسلمانان شمرده می شود، تصریح کرد: توسل به امام زمان در کارها سبب می شود که انسان راحت تر کار خود را انجام دهد.

وی در پایان گفت: الگو گرفتن از اهل بیت نباید در زندگی ها فراموش شود زیرا اگر کسی در زندگی فردی و اجتماعی خود پیرو اهل بیت نباشد، از سبک زندگی اسلامی دور بوده و ضررهای زیادی را برای خود و کشور به دنبال دارد./9707/۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات