۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۹۷۴۹۴
حجت الاسلام پور سید آ‌قایی مطرح کرد؛

گزارشی از برگزاری همایش دکترین مهدویت

رییس مؤسسه آینده روشن در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم،گزارشی از برگزاری همایش دکترین مهدویت در قم ارائه کرد.
حجت‌الاسلام پور سید آقایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی رییس مؤسسه آینده روشن امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک میلاد امام زمان(عج) گفت: سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد که در این همایش 74 مهمان از 31 کشور داشتیم.

وی افزود: 50 نفر از مهمانان به وسیله جامعة الزهرا(س) و 24 نفر توسط مؤسسه آینده روشن برای این همایش دعوت شدند، این همایش به مدت دو روز در قم برگزار شد و در افتتاحیه آیت الله العظمی جوادی آملی به ایراد سخن پرداختند که انعکاس شایسته ای داشت.

رییس مؤسسه آینده روشن با بیان این بیش از 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود، اظهار داشت: از این تعداد، 90 مقاله فرصت طرح در 4 کمیسیون را پیدا کرد، شخصیت های ادیان گوناگون و دانشمندان و علمای آنان حضور داشتند، دانشمندان مسیحی و یهودی در این همایش حاضر شدند که به شدت مخالف صهیونیست ها بودند.

وی ادامه داد: همه علما و اندیشمندان اتفاق نظر داشتند که آینده جهان آینده ای  سراسر نور، زیبایی و امید است و جهانی سراسر از عدالت و از بین رفتن ظلم را خواهیم داشت که توسط یک فرد الهی صورت می گیرد.

حجت الاسلام پورسید آقایی با بیان این که از 15 اثر مهدی در همایش رونمایی شد، ابراز داشت: یکی از این اثرها 29 جلد است؛ از مهدی یاوران و برترین های مهدویت در عرصه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری تجلیل شد، همچنین از شخصیت هایی که به شیعیان خدمت می کنند همچون شیخ عیسی قاسم تقدیر به عمل آمد و از خانواده های شهدای مدافع حرم و شهدای آتش نشان تجلیل صورت گرفت.

وی عنوان کرد: در مراسم اختتامیه آیت الله اراکی به ایراد سخن پرداخته و همه کمیسیون ها گزارشات خود را ارائه کردند، تلاش می کنیم که اندیشه و فرهنگ مهدویت به صورت عمیق و شایسته مطرح شود چون این اندیشه رویکردهای حدیثی، قرآنی، کلامی، تاریخی، تمدنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی دارد.

رییس مؤسسه آینده روشن خاطرنشان کرد: باید این آثار را کشف و استخراج کرد؛ از میان چند صد آیه قرآن که تفسیر و تأویل آن امام زمان(عج) است و چند هزار حدیث باید کار کرد تا در حوزه های علمیه بررسی شود.

وی با اشاره به اندیشه انتظار در مکتب تشیع اضافه کرد: معتقد هستیم که انتظار بهترین عمل است و بهترین جهاد به شمار می رود، انتظار تحریک آفرین، پوبا و نشاط آفرین است، انتظار نمی تواند یک حالت و چشم به راهی خالی باشد بلکه معرفتی به شمار می رود که با اقدام و عمل همراه است؛ اگر اقدام و عمل در نظر گرفته نشود در حقیقت انتظار تحقق پیدا نکرده است.

حجت الاسلام پورسید آقایی با بیان این که بر اساس روایت منتظر باید عمل کند، گفت: منتظر باید ورع داشته باشد و به زیبایی هایی اخلاقی عمل کند، در روایات آمده انتظار باید به گونه ای باشد که دشمنان به غیظ در آورد، انتظاری که آمریکا و صهیونیست ها را به غیظ نیاورد انتظار نیست.

وی افزود: مستکبران از انتظاری نگران هستند که بنا بر فرموده رهبر انقلاب مهدویت انقلابی باشد، ایرانی ها پیشتاز انتظار و مهدویت انقلابی هستند، انتظار باید در تمام ابعاد زندگی جامعه حاکم باشد، سبک زندگی مهدوی در انتخابات باید رعایت شود و کسانی باید روی کار بیایند که پیرو مهدویت انقلابی باشند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات