۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۹۷۵۰۱
حجت الاسلام عرفان:

تقوا بالاترین سرمایه زندگی است

حجت الاسلام عرفان با اشاره به این که تقوا بالاترین سرمایه زندگی است، گفت: ایمان و اعتقادات قوی سبب می شود که مردم، زندگی خوبی داشته باشند.
حجت ‌الاسلام حسن عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسن عرفان استاد حوزه علمیه قم امروز ظهر در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان کهنوج در دیدار با طلاب این شهرستان، گفت: یکی از بهترین سرمایه ها، سرمایه عمر ماست که اگر از آن به خوبی استفاده کنیم به درجات بالا خواهیم رسید.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع) در مورد تعلم در دوران جوانی، گفت: جوانی که علمی را در دوران جوانی بخواند، همانند این است که این علم را در روی سنگ نوشته اید که دیگر فراموش نمی شود.

حجت الاسلام عرفان با بیان این که باید از وقت و عمرمان به خوبی استفاده کنیم، بیان داشت: علما از وقتشان در همه حال استفاده می کردند چه در شادی و چه در عزاداری و چه در اوقات دیگر و حتی در راه رفتن نیز از وقتشان استفاده می کردند.

وی اظهار داشت: کارهایی که طلاب را از جهت درسی دور می کند، نباید طلبه مشغول آن باشد، زیرا طلبه ای که می خواهد در زندگی خود به جای درس خواندن به فکر مادیات باشد، نمی تواند تمام فکر خود را در اختیار درس قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که عقل بهترین سرمایه برای انسان ها شمرده می شود، ادامه داشت: کسانی که در زندگی خود از عقلشان به خوبی استفاده نمی کنند، باید جوابگوی این نعمت بزرگ الهی در قیامت باشند.

وی افزود: سرمایه دیگر سرمایه علم است و علم و دانش است که انسان را به درجات بالا می رساند و عالم بی عمل همانند زنبور بی عسلی بوده که هیچ فایده ای ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که تقوا بالاترین سرمایه زندگی است، تصریح کرد: ایمان و اعتقادات قوی سبب می شود که مردم زندگی خوبی داشته باشند تا فردی نتواند به زندگی شخصی و اجتماعی آن ها نفوذ کند./۲۰۳/۹۷۰۷/ب۱

ارسال نظرات