۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۹۷۵۱۴
حجت الاسلام صابری اراکی:

مناظرات محلی برای تخریب جناحی بود

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از نحوه برگزاری مناظرات، گفت: اینها مناظره است یا مشاجره و مرافعه، این گونه مناظره فقط تخریب جناحی است و جز متزلزل کردن نظام چیزی در آن نیست.
مناظرات محلی برای تخریب جناحی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام محمدحسین صابری اراکی، استاد حوزه و دانشگاه در شام میلاد یگانه منجی عالم بشریت در مسجد جامع نجف آباد گفت: خداوند از میان تمام نعمت ها و مخلوقاتش دو نعمت بعثت و امامت را بر بشریت منت گذاشت.

وی با بیان آیه «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا» افزود: خداوند در این آیه تنها بر انسان های مومن منت نهاده و این پیام بعثت تنها مخصوص مؤمنان است و آنانی که چه در زمان پیامبر و چه در عصر کنونی با فرهنگ خود پیام بعثت را رد کردند که نمونه عینی آن در عصر کنونی شاهد هستیم که فرد در عین ادعای ایمان، حرام الهی را هم انجام می دهد و این چیزی است که در قبل از انقلاب شاهد نبودیم.

حجت الاسلام صابری اراکی در ادامه تصریح کرد: سکولار شدن اعتقادات دینی بدبختی امروز جامعه است که حرام و حلال الهی جایشان عوض شده است.

وی با اشاره به دومین منت الهی بر بشری بیان داشت: «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ» دومین منت الهی است که آیت الله جوادی آملی در تفسیر مستضعف یک دسته را مستضعفین مالی بیان می کند که نیاز به رسیدگی و مدیریت دارند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: دومین استضعاف، ضعف فرهنگی است و در حکومت مهدوی، حضرت براساس فرهنگ سازی و علت یابی مفاسد و منکرات را از بین می برد و در حکومت مهدوی فرهنگ شهروندی، مدیریت صحیح اسلامی تبلیغ و فرهنگ سازی می شود و دیگر در آن جامعه شاهد ربا، اختلاس، رانت خواری و لابی گری نخواهیم بود و باید این گونه فرهنگ سازی های دینی در جامعه نهادینه شود.

وی با توجه به برگزاری آخرین مناظره بین نامزدهای ریاست جمهوری، افزود: اینها مناظره است یا مشاجره و مرافعه، اگر کسی در این نظام کار خلافی انجام داده باید از سوی دستگاه قضا بررسی شود، نه در برنامه مناظره که به فرموده رهبری باید نامزدها برنامه های خود را برای معیشت مردم، فرهنگ و غیره بیان کنند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: این گونه مناظره فقط تخریب جناحی است و جز متزلزل کردن نظام چیزی در آن نیست و این یکی دیگر از پیام های بعثت است که در هر جناح و مسؤولیتی هستید همیشه سرباز نظام و رهبری باشید و افراد بزن و درو در بعثت پیامبر جایگاهی ندارند.

حجت الاسلام صابری اراکی در ادامه تصریح کرد: اینکه برخی نامزدها وجود منکرات فرهنگی در جامعه را متوجه روحانیت می دانند، خلاف واقع است و این کارهای شما سبب این بدحجابی ها شده که اگر در مناظرات از فرهنگ اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی انقلابی بگویید، رأی هایتان می ریزد و برای یک رأی بیشتر دختران و پسران را به میدان می آورید.

وی در ادامه گفت: متأسفانه در برخورد با منکرات و آسیب های اجتماعی خیلی مواقع به جای علت یابی، معلول مورد بررسی قرار گرفت و این یکی از ضعف های ما است.

وی تصریح کرد: قانون مدون قرآن است که حلال خدا تا روز قیامت حلال و حرام خدا تا قیامت حرام است و اگر در این مناظرات شاهد تهمت یا دروغ از هر گروه یا جناحی باشیم، پا گذاشتن بر روی مبانی اصیل اسلام است./۲۰۲/۱۳۰۶/ب۱

ارسال نظرات