۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۹۷۵۱۸
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تبیین کرد؛

نقش نیابت، هدایت و سیاستگذاری ولی فقیه در عصر غیبت

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی به نقش نیابت، هدایت و سیاستگذاری ولی فقیه در عصر غیبت اشاره کرد و نقش روحانیت و ولایت فقیه را در دفاع از کیان دین و ملت و فرهنگ مورد تأکید قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) و پژوهشگر روان شناسی و تربیت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک سالروز میلاد امام زمان(عج) به فتنه هایی که در آخرالزمان اشاره کرد و اظهار داشت: در این بین نقش روحانیت بسیار قابل توجه است و آنها دو نقش اساسی می توانند ایفا کنند که نخست روشن گری است که وظیفه همیشگی روحانیت بوده و این وظیفه را از پیامبران و ائمه اطهار به ارث برده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: نقش دوم روحانیت، بازدارندگی است به این معنا که باید سد راه انحرافات بشود تا کسی جرأت پیدا نکند که چهره امامت و ولایت را مخدوش کند، بنابراین مبارزه علنی بسیار مهم است همچنانکه امام راحل در برابر سلمان رشدی بدون تعارف قرار گرفت و انحراف او را به جهان اعلام کرد.

وی با اشاره به گسترش مبارزه با روحانیت و ولایت فقیه بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد: دشمنان بعد از انقلاب نقش روحانیت را در دفاع از کیان دین و ملت و فرهنگ فهمیده اند و به جهت مبارزه با اصل ولایت فقیه، روحانیت را زیر سؤال می برند و هدفشان غیر از سقوط نظام جمهوری اسلامی، چیز دیگری نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی به تبیین ولایت فقیه در چارچوب نظام جهانی مهدوی اشاره کرد و یادآور شد: نخست رابطه نیابت، دوم رابطه هدایت و سوم رابطه سیاست گذاری از جانب امام زمان(عج) است، چراکه برخی از کارهایی که در شأن امام معصوم است به ولی فقیه نیز اجازه داده شده است که از جمله آن هدایت جامعه اسلامی و سیاست گذاری برای رساندن جامعه به عصر مهدوی است.

وی ادامه داد: بدخواهان ملت ما نقش روحانیت و ولی فقیه در دشمن ستیزی را به خوبی درک کرده است ولی از آنجایی که دستشان از دستبرد به ولی فقیه کوتاه است، در یک پله پایین تر یعنی حوزه و روحانیت به مبارزه و تخریب می پردازند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در پایان به وظایف مردم در دوره آخرالزمان اشاره کرد و یادآور شد: نخست مبارزه بی امان با افرادی است که علیه ولایت جبهه گیری می کنند وظیفه دوم آن است که از ولایت فقیه، ولی فقیه و امروز شخص رهبر معظم انقلاب دفاع کنند تا بتوانیم پای گذار حکومت جهانی مهدوی باشیم، چراکه دفاع از ولی فقیه دفاع از اصل ولایت امام زمان(عج) است./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات