۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۹۷۵۷۹
آيت الله نمازي:

مسائل خانوادگي دغدغه جدي امروز جامعه است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: دغدغه جدي امروز جامعه را مسائل خانوادگي دانست و گفت: از نمايندگان مجلس نيز خواسته شده است تا جايگاه زن در نظام توحيدي تعريف شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار مسؤولان دبيرستان صدرا كاشان، با تبريك ميلاد يا سعادت امام زمان(عج) دغدغه جدي امروز جامعه را مسائل خانوادگي دانست و گفت: از نمايندگان مجلس نيز خواسته شده است تا جايگاه زن در نظام توحيدي تعريف شود.

وي با اشاره به اينكه نبايد مرعوب تبليغات جبهه غرب بود، اظهار داشت: غرب در تبليغات خود هميشه به عدم رعايت حقوق زن در جامعه اسلامي ايران اشاره كرده است و اين در حالي است كه نگاه امام، رهبر معظم انقلاب، علما و مراجع تقليد نسبت به جايگاه زن در نظام اسلامي يك نگاه عرشي و آسماني است.

آيت الله نمازي به اشاره به اين فرمايش امام خميني(ره) كه مرد از دامان زن به معراج مي رود، عنوان كرد: در طول تاريخ هيچ مرد موفقي را در فعاليتهاي اجتماعي نمي توانيد معرفي كنيد مگر اينكه در دامان مادر تربيت شده باشد و يا اينكه از همسري همراه برخوردار باشد.

به گفته وي، بسياري از مشكلات امروز جامعه به وضعيت مادران در خانواده و اشتغال آنها در بيرون از خانواده ارتباط دارد كه فرصت كمتري را براي حضور دركنار خانواده دارند و اشتغال زنان سبب افسردگي كودكان و محروم ماندن كودكان از عواطف مادري و احساس تنهايي در فرزندان مي شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: اگر براي مدارس صدرا خوب برنامه ريزي و سياست گذاري شود بهتر خواهد توانست به اهداف مورد نظر مدارس صدرا برسد.

وي افزود: مشكلات موجود زير ساختهاي مدارس صدرا مشكلات لاينحلي نيست و مي توان با مديريت و برنامه ريزي مشكلات را برطرف كرد، اما سازمان تبليغات اسلامي كه متولي مدارس صدرا است بايد براي رفع مشكلات زير ساختي مدارس صدرا  تلاش كند.

حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان نيز با اشاره به عدم همكاري سازمان زمين شهري براي اختصاص يك قطعه زمين جهت ساخت مدرسه صدرا در كاشان گفت: در اين رابطه با شهردار كاشان نيز صحبت شده اما نتيجه مثبت حاصل نشده است، بنابراين براي ساخت مدرسه صدرا حداقل نياز به يكهزار و  سيصد متر مربع زمين است كه تاكنون مشكل زمين برطرف نشده است.

فهميه فنائيان مدير دبيرستان صدرا كاشان نيز، تعليم و تربيت از منظر اسلام، دستيابي به مكارم اخلاقي، حركت به سوي صراط مستقيم و قرب الهي را از مهمترين اهداف دبيرستان صدرا اعلام كرد و گفت: براساس منويات رهبر معظم انقلاب و تأكيد معظم له مبني بر كادرسازي در عرصه هاي فرهنگي و ايجاد شرايط مناسب و مساعد براي پاسخ به نيازهاي فرهنگي و ديني نسل نوجوان و جوان مدارس علوم و معارف اسلامي صدرا تأسيس شد.

وي افزود: مدارس علوم و معارف اسلامي با اهتمام به مباني و ارزش هاي والاي اسلامي و با برنامه ريزي اصولي و منسجم بستر مناسبي را براي تحقق اين هدف متعالي فراهم كرده تا پاسخگوي نيازهاي مشتاقان و محبان معارف قرآن و اهل بيت(ع) باشد.

به گفته وي، بيش از يك دهه است كه دبيرستانهاي علوم و معارف اسلامي صدرا كه وابسته به سازمان تبليغات اسلامي است براي تحصيل دانش آموزان در رشته علوم و معارف اسلامي راه اندازي شده است./202/1307/ب1

ارسال نظرات