۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۹۷۶۴۳

نظر وزیر بهداشت درباره مناظرات انتخاباتی

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید برگزاری مناظره‌های تلویزیونی با هدف روشنگری و بیان برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی باشد، گفت: اگر مناظرات به میدانی برای تسویه‌حساب کاندیداها تبدیل شود، به صلاح جامعه نیست.
وزیر بهداشت - سفر به بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز در آیین افتتاح بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مناظرات به میدانی برای تسویه‌حساب کاندیداها تبدیل شده است، باید گفت این برنامه در جذب اعتماد مردم نتیجه عکس دارد.

وی افزود: در جریان مناظرات کاندیداها باید از فرصت و تریبونی که در اختیار دارند استفاده کرده و به دور از هرگونه تخریب و سیاه نمایی به بیان اهداف و برنامه‌های خود بپردازند تا مردم با شناخت درست از آنها انتخاب اصلح داشته باشند؛ اما الان این گونه نیست.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: برگزاری این مدل مناظره‌ها اصلاً در شأن نظام اسلامی نیست؛ چراکه وقتی شش نفر در جریان مناظره به‌جای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به تخریب و سیاه نمایی می‌پردازند، پرونده نشان داده و تهمت و افترا می‌زنند این سؤال مطرح می‌شود که آیا این‌گونه مناظرات ثمره‌ای جز آسیب رساندن به اعتماد مردم دارد؟

وی ادامه داد: برخی نامزدهای انتخاباتی برای چهار رأی، بداخلاقی و سیاه نمایی کرده و برای جمع‌آوری آرای بیشتر آبروی یکدیگر را می‌برند و با این حال ادعا می‌کنند که مسلمان هستند و منتظر ظهور حضرت مهدی (عج) هم هستند؛ در صورتی که نمی‌توانند در یک مناظره چندساعته با عدالت رفتار کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه مخالف شیوه مناظره نامزدهای انتخاباتی هستم، تصریح کرد: با برگزاری هر دوره از انتخابات، بخشی از سرمایه اجتماعی را از دست داده‌ایم و مناظرات به میدانی برای تسویه‌حساب کاندیداها تبدیل شده و شأن و جایگاه نظام اسلامی را زیر سؤال برده است.

وی خاطرنشان کرد: اصل نظام اسلامی با سختی و مرارت‌های زیادی به دست آمده است، در این راه جوانان بسیاری را از دست داده‌ایم و مادران، همسران و فرزندان بسیاری در آرزوی بازگشت عزیزان خود بودند؛ از این رو ما وظیفه داریم از هدیه‌ای که شهیدان با اهدای خون خود برای ما بر جای گذاشتند به‌خوبی مراقبت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: برگزاری مناظره به شکل کنونی به نظام اسلامی و اخلاق در جامعه آسیب جدی می‌رساند؛ چراکه وقتی نامزدهای انتخاباتی در مناظره‌ها مشکلات شخصی را با هم مطرح می‌کنند و با تخریب، تهمت، افترا و پرونده نشان دادن شخصیت خود را زیر سؤال می‌برند مردم همه این موارد را به حساب نظام می‌گذارند و از نظام اسلامی و دولتمردان آن ناامید می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه مناظرات به دور از اخلاق انتخاباتی است، افزود: این درست نیست وقتی شورای نگهبان شش نفر را به‌عنوان افراد صالح و کارآمد به مردم معرفی کرده است تا مردم به فرد اصلح رأی بدهند آنها به‌جای اینکه از فرصت و تریبون رسانه ملی برای بیان اهداف و برنامه‌های خود استفاده کنند میلیون‌ها بیننده و شنونده را نادیده گرفته و عیب‌های همدیگر را مطرح کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: نباید با بی‌اخلاقی به شعور مردم توهین کرد و برای مقام، پست و به دست آوردن چهار رأی بیشتر که در این دنیا ارزشی ندارد کل انقلاب را زیر سؤال برد؛ چراکه برای این انقلاب هزینه‌های زیادی داده شده و نباید به این راحتی فرصت‌های موجود در این انقلاب و نظام را از دست دهیم./9314/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات