۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۴۹۷۶۵۴
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

اعتمادگریزی و ناکارآمدسازی مدیریت نظام از مهم‌ترین تهدیدهای جامعه اسلامی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در جریان مناظره‌های انتخاباتی گفت: ایجاد اختلاف، تضعیف و ناکارآمد سازی مدیریت نظام و مشروعیت زدایی و اعتمادگریزی در سطح داخلی و بین‌المللی ازجمله تهدیدهای جامعه ما هستند.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان استان، با اشاره به نقاط قوت و فرصت‌های فرهنگی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: الگوهای متعالی انسانی در حوزه تعلیم و تربیت در کشور، فرهنگ و تفکر بسیجی و روحیه خودباوری، رشادت و دفاع همه‌جانبه از تمامیت ارضی و استقلال سیاسی ازجمله فرصت‌های فرهنگی کشور هستند.

وی ادامه داد: فرهنگ خودباوری و تولید و ابتکار عمل در حوزه دانش و فناوری دفاعی، نخبگان همسو با جمهوری اسلامی ایران در جهان، جنبش نرم‌افزاری و تولید علم در کشور، پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی در کشور و نخبگان علمی جوان و مراکز علمی و فناوری توسعه‌یافته در کشور از دیگر نقاط قوتی هستند که می‌توانند برای اعتلای فرهنگی کشور نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: نظام سیاسی مبنی بر اصل ولایت فقیه یا ایده ولایت فقیه و حکومت اسلامی، مقاومت و پایداری سیاسی در معادلات جهانی و منطقه‌ای و ظلم‌ستیزی، مشارکت مردم در مدیریت کشور و قدرت بسیج کنندگی و مشارکت برای مردم، فرهنگ کار و تلاش در اسلام و گفتمان جهاد اقتصادی هم ازجمله فرصت‌های فرهنگی جامعه ما محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: توانمندی‌های منحصر به فرد در بعضی از صنایع و خودکفایی در برخی محصولات و برندهای پاک و حلال، خودباوری در مقاومت هوشمندانه در برابر آثار تحریم اقتصادی در سه دهه انقلاب و گفتمان‌ها و پیام‌های فرهنگی و انسانی انقلاب اسلامی از دیگر نقاط قوت موجود محسوب می‌شوند که باید بیش از گذشته از آنها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام قدیمی گفت: نیروهای جوان خلاق و آشنا با فناوری در جهان مجازی، صنایع دستی و سنتی فاخر ایرانی، هنرمندان و صنعت گران خلاق ایرانی و سالم و پاک بودن آثار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هم از فرصت‌های فرهنگی جامعه اسلامی ایران هستند.

وی در ادامه با اشاره به ضعف‌ها و تهدیدهای موجود در این زمینه، خاطرنشان کرد: ایجاد اختلاف، تضعیف و ناکارآمد سازی مدیریت نظام، مشروعیت زدایی و اعتمادگریزی در سطح داخلی و بین‌المللی و ایجاد جنگ رسانه‌ای برای تسخیر اذهان جامعه هدف ازجمله تهدیدهای فرهنگ جامعه هستند.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: هویت زدایی ایران از فرهنگ و باورهای اسلامی و ایرانی برای ترویج فرهنگ غربی، ایجاد گسست‌های اجتماعی، قومیتی و دینی برای تضعیف وحدت ملی، قدرت مرکزی و نفوذ رهبران و تضعیف روحیه ایثار و مقاومت، قدرت دفاعی، امنیتی انتظامی و حوزه اثر بازدارندگی آنها برخی دیگر از تهدیدهای موجود در این بخش هستند.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی ناکارآمد سازی، ایجاد گسست و جلوگیری از پیشرفت علمی و فناوری ایران، جنگ اقتصادی و جلوگیری از پیشرفت اقتصادی ایران، تخریب چهره انسانی و سازنده جمهوری اسلامی در جهان برای ایجاد انزوای بین‌المللی و ایران گریزی و مسئله‌سازی و بحران‌آفرینی داخلی و خارجی با نگاه به حقوق بشر را برخی دیگر از تهدیدهای موجود دانست.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: تهدیدنمایی ایران برای صلح و آرامش در جهان، تأثیرپذیری جامعه از فرهنگ‌های معارض و بیگانه و شکل‌گیری گرایش‌های غیرهمسو با فرهنگ عمومی کشور در برخی مراکز آموزشی و محافل به‌اصطلاح روشنفکری از دیگر تهدیدهایی هستند که باید مورد توجه متولیان فرهنگی کشور به‌ویژه علما و روحانیان باشد./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات