۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۹۷۶۸۰
مدیرکل اوقاف لرستان:

هدایت نیت واقفان در عرصه فرهنگی نیاز جامعه است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به وجود مشکلات و آسیبهای اجتماعی در جامعه امروز گفت: هدایت نیت واقفان به سمت فرهنگ نیازی ضروری برای رشد فرهنگ دینی و معنوی و مقابله با آسیبهای اجتماعی است.
وقف

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در جامعه وقت را نیاز جامعه دانست و بیان داشت: ترویج و تبیین فرهنگ وقف در رشد و ارتقای جامعه نقش آفرین است.

وی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ وقف نیازمند تبلیغ مستمر و پی در پی دارد، افزود: برای ترویج این مهم باید نیازهای جامعه را شناخت و نیت واقفان را به سمت این نیازها هدایت کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: نیاز امروز وقف بیشتر در زمینه های فرهنگی، قرآنی و حوزه های علمیه احساس می شود.

وی با اشاره به اعزام مبلغان از سوی اوقاف استان به مناسبتهای مختلف به ویژه در ایام رمضان و اوقات فراغت در بقاع متبرکه اظهار داشت: ترویج و تبیین فرهنگ وقف نیاز اساسی در اولویت برنامه های تبلیغی مبلغان قرار دارد.

وجود بیش از دو هزار وقف در استان لرستان

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با بیان اینکه بیش از دو هزار موقوفه انتفاعی و منفعتی در لرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: منظور از موقوفه منفعتی موقوفاتی است که دارای درآمد و نیت خاص هستند و درآمد این موقوفات باید بر اساس نیت واقف هزینه شود.

وی یادآور شد: در استان لرستان حدود 800 نوع نیت وجود دارد که بر اساس این نیتها هزینه درآمد موقوفات هزینه می شود و بیشترین نیت واقفان مربوط به مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان داشت: امید است با هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه بتوان اقدامات مؤثری در ارتقای فرهنگ، اخلاق و معنویت جامعه انجام داد و با آسیبهای اجتماعی مقابله کرد./303/9459/ب1

ارسال نظرات