۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۹۷۷۲۰
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

آشنا کردن مردم با معارف دینی رسالت نظام اسلامی است

حجت الاسلام محمدزاده گفت: رسالتی که نظام اسلامی دارد آشنا کردن مردم با معارف دینی است اما متاسفانه در دولت این مقوله کمتر مشاهده می شود.
دین مداری

حجت الاسلام محمد مصطفی محمدزاده استاد سطح عالی حوزه علمیه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: امروزه کارشناسان کشوری معتقد هستند فضای فرهنگی کشور در کنار فضای اقتصادی شرایط خوبی ندارد از این رو دولت آینده وظیفه مهمی در مقوله فرهنگ دارد.

وی افزود: فضای فرهنگی کشور به شدت تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است تا حدی که بسیاری از این شرایط ناامید شده و این فضا تا کی ادامه پیدا می کند، بنابراین دولت آینده باید فضای مجازی را سر و سامان دهد تا شرایط نیز بهتر شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: دولت آینده همچنین باید به فضای مجازی رسیدگی کند تا از این بی اخلاقی فاصله گیریم و به سمت فضای مثبت رویم و از مباحث اخلاقی و فرهنگی استفاده کنیم.

حجت الاسلام محمدزاده اظهار کرد: رسالتی که نظام اسلامی دارد آشنا کردن مردم با معارف دینی است ولی متاسفانه در دولت این مقوله کمتر مشاهده می شود، از این رو دولت باید به این موضوع بیشتر اهمیت دهد و فضای دینی را برای مردم جامعه آشکار کند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بسیار در مورد فضای مجازی تاکید و توصیه کردند و همچنین تغییر ساختار داده اند از این رو بحث فضای مجازی در کشور بسیار اهمیت دارد و باید به معنای واقعی به آن رسیدگی شود تا مشکلات نیز کمتر شود.

حجت الاسلام محمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: دولت در کنار مسؤولیت های کشور داری وظیفه دارد نیاز فرهنگی جامعه را نیز بر طرف کند از این رو مهم ترین وظیفه مسؤولان ترویج درست اسلام است و این وظیفه را باید انجام دهند و به نتیجه برسند؛ بنابراین امیدواریم دولت آینده فضای مجازی کشور را به سمت نیازهای مثبت فرهنگی و اسلامی ببرد و این مشکل را برطرف کند./303/866/ب1

ارسال نظرات