۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۹۷۷۲۳
استاد حوزه و دانشگاه:

کتابخوانی باید در ساختار نظام آموزشی هدفمند طراحی شود

حجت الاسلام عبدالهی با بیان این که احساس نیاز به کتاب انسان را به سمت معرفت می برد ، گفت: نظام آموزشی باید مبتنی بر فرهنگ کتابخوانی برنامه ریزی شود.
کتاب دفاع مقدس

حجت الاسلام علی عبدالهی استاد حوزه و دانشگاه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: در بحث کتاب و کتابخوانی امروزه در کشور ما تمام مردم باید به این نیاز برسند که برای انجام اموری از جمله امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیاز به اطلاعات و آگاهی است که از طریق کتاب می توانند به آن برسند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مسوولان باید این معرفت و شناخت را به مردم بدهند که هر کاری که در جامعه انجام می دهیم نیاز به آگاهی در مورد آن کار است.

وی ادامه داد: اگر در مورد هر مساله ای شناخت و آگاهی داشته باشیم آن کار به بهترین حالت ممکن انجام می شود، از این رو مردم باید بداند که درهر اموری چه امور دینی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید مطالعه کنند و شناخت داشته باشند.

 حجت الاسلام عبدالهی اظهار داشت: مسوولان باید به مردم بیاموزند که کمبود و نقص در زندگی خود را با مطالعه از بین ببرند و احساس نیاز به کتاب داشته باشند که این احساس مهمی است و انسان را به سمت معرفت می برد.

وی تاکید کرد: مسوولان باید در بحث آموزش، پژوهش را نیز اضافه کنند و همچنین سیستم آموزشی باید تغییر داده شود تا سیستمی مفید تر داشته باشیم و بتوانیم از آن در جهت رشد فرهنگ استفاده کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: خانواده نیز می تواند در این امور بسیار کمک و مطالعه و کتاب را در خانه فرهنگ سازی کند و در آینده نیز این کار به نفع کشور است، از این رو دولت نیز در بحث فرهنگ سازی آن در کل جامعه کمک می کند و مشکلات فرهنگی حل می شود./866/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات