۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۴۹۷۷۴۷
مدیر تولید انیمیشن «رهایی از بهشت» مطرح کرد؛

انتقاد از کم توجهی جشنواره فیلم فجر به انیمیشن «رهایی از بهشت»

حمزه ای در دومین سالانه پرسمان فیلم منجی گفت: انیمیشن رهایی از بهشت با محوریت معرفی شخصیت شهید مصطفی چمران به عنوان یک قهرمان، با تلاش صد نفر و در حدود ۵ سال ساخته شده است.
انیمیشن رهایی از بهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید حمزه ای، در سومین روز از دومین سالانه پرسمان فیلم منجی که از سوی بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران در تالار فیلم آیه مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، به تبیین نکاتی درباره انیمیشن بلند «رهایی از بهشت» پرداخت و گفت: این اثر با تلفیق داستان های تاریخی و معاصر به معرفی شخصیت شهید مصطفی چمران به عنوان یک قهرمان می پردازد.

مدیر تولید انیمیشن رهایی از بهشت اظهار داشت: ساخت این فیلم حدود 5 سال طول کشیده است که وقت بسیار زیادی صرف بحث روایی آن شد؛ فیلم نامه این انیمیشن بعد از چندین مرتبه بازنویسی سراغ تولید رفت و در ساخت آن از دو تکنیک دو بعدی و سه بعدی استفاده شد.

وی ادامه داد: گرافیک خاصی در این اثر به کار رفته و انتخاب عواملی که بتوانند این کار را انجام دهند سختی زیادی داشت؛ نزدیک به دو هزار بک گراند در این فیلم وجود دارد و روزانه حداکثر یک یا دو فریم گرفته میشد.

حمزه ای افزود: این اثر از سوی تهیه کننده، برای جشنواره «کن» هم ارسال شده است و امیدوار هستیم که بتوانیم در این جشنواره حائز رتبه شویم؛ در زمینه انیمیشن آثار کوتاه خوبی انجام شده است اما در کارهای بلند آثار کمتری وجود دارد.

وی ابراز کرد: به طور کلی حدود 100 نفر برای ساخت این فیلم تلاش کرده اند؛ هزینه ساخت این انیمیشن 4 میلیارد تومان بوده که با همکاری بنیاد فرهنگی روایت انجام شده است.

مدیر تولید انیمیشین رهایی از بهشت گفت: اسم این فیلم در ابتدا «پشت دروازه های بهشت» بود اما چون با فیلم دیگری در عرصه بین الملل همنام بود، اسم آن به «رهایی از بهشت» تغییر پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در این اثر وجود داشت، بحث روایی آن بود که پس از اولین اکران در فیلم فجر، برای ارسال به جشنواره های بین المللی اصلاح شد.

حمزه ای با انتقاد از کم لطفی هایی که در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به این اثر شد، تصریح کرد: برای موسیقی این اثر بیش از یک سال وقت گذاشته شده بود، اما حتی آن را نشنیدند.

وی یکی از ویژگی های این اثر را متناسب بودن آن برای سنین نوجوان تا بزرگسال عنوان کرد و گفت: ما برای ادامه کار تولید چنین آثاری به حمایت نیاز داریم و این در حالی است که هالیوود و غرب هزینه های بسیار بیشتری برای ساخت چنین انیمیشن هایی خرج می کنند./840/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات