۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۹۷۷۵۱

انتقاد وزیر سابق بهداشت از عملکرد دولت در حوزه سلامت

باقری لنکرانی گفت: اعتبارات حوزه سلامت که ۱۶ هزار میلیارد تومان بود به ۵۸ هزار میلیارد تومان رسید و به ازای این افزایش بهره وری نداشتیم.
کامران باقری لنکرانی، وزیر دولت احمدی‌نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، کامران باقری لنکرانی، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در همایش انتخاباتی ستاد حامیان مردمی حجت الاسلام والمسلمین رییسی در آمل، اظهار داشت: بعضی افراد در فضای انتخابات که عید مردم سالاری دینی است مطالبی مطرح می کنند که داعشی های دیروز وطنی ذوق زده می شوند و این امر نیازمند هوشیاری و دقت مردم است.

وی با بیان این که انتخابات پشتوانه نظام سلامی است، افزود: انتخابات ها همیشه در کشور ویژه و مهم بوده است.

باقری لنکرانی ادامه داد: حضور مردم در صحنه بسیار ارزشمند و در امتداد نصرت مومنان برای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انتخابات صحنه ای است که دشمنان طمع می کنند و در سال 88 تلاش کردند زیبایی حضور مردم را به آشوب و فتنه تبدیل کنند.

وزیر سابق بهداشت تصریح کرد: ما وظیفه برگزاری انتخابات پرشور داریم و صحنه را آرام و مومنانه مدیریت کنیم تا دیگران سوء استفاده نکنند

وی خاطرنشان کرد: ما اگر امروز تنها خوشحال باشیم به یک شناختی رسیدیم همه تکلیف ما نیست و باید کمک کنیم ذهن افرادی که مسموم شد و با اصلح آشنا نیست را روشن کنیم.

باقری لنکرانی افزود: یکی از ویژگی های مهم حجت الاسلام والمسلمین رییسی این است حضور فراجناحی در انتخابات داشتند.

وی ادامه داد: آسیب قبیله گرایی سیاسی فضای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور را تحت تاثیر قرار داده است و همین امر سبب شد تا با فساد و رانت خواری برخورد نشود که مصلحت گروه مهم و منافع مردم مهم نبوده است.

وزیر سابق بهداشت ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین رییسی نماینده یک گروه و طیف نیست و بسیاری از افرادی تفکر اصلاح طلبانه داشتند و متوجه این امر شدند دارند در ستاد ایشان کار می کنند و باید چهارچوب قبیله گرایی سیاسی و دفاع از همراهان را بشکنیم که بخش مهمی از گرفتاری ها به سبب آن است فساد در کشور دچار حاشیه امن شد.

باقری لنکرانی افزود: دولت فعلی گران و پرهزینه و از نیازهای واقعی مردم غافل شد که مسکن، شغل، امنیت و سلامت از نیازهای پایه ای مردم است که ضرورت داشت تا دولت گام های شایسته ای بردارد.

وی افزود: کارنامه دولت یازدهم این بود وقتی شروع کرد مسکن مهر را قبول نکرد و گفت می خواهیم چیز دیگری بسازیم و آنقدر تاخیر شد هزینه های تکمیل مسکن مهر افزایش و سبب نارضایتی مردم شد که کارنامه دولت در این حوزه ضعیف است.

وزیر سابق بهداشت با بیان این که در حوزه اشتغال که نزدیک انتخابات است سخن از اشتغال می زنند، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه امنیت، بعضی از سخنان افراد منصوب به دولت ضد امنیتی است.

باقری لنکرانی با اشاره به کارنامه دولت در حوزه سلامت، افزود: مجلس مصوبه ای داشت تا 10 درصد طرح هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت بدهند و بخشی از مالیات بر ارزش افزوده نیز به این امر اختصاص پیدا کنند.

باقری لنکرانی تصریح کرد: اعتبارات حوزه سلامت که 16 هزار میلیارد تومان بود به 58 هزار میلیارد تومان رسید و به ازای این افزایش بهره وری نداشتیم.

وزیر سابق بهداشت ادامه داد: بخشی از این درآمد به کارانه اختصاص یافت و بخش دیگر مشخص نیست چه شده است.

وی خاطرنشان کرد: 3 سال از طرح تحول سلامت می گذرد که بیمارستان ها مبلغ 10 هزار میلیارد تومان از بیمه ها طلبکار هستند و دچار بحران مالی شدند و بیمه ها می گویند اگر همه پول ما را بدهند تازه بدهی سال گذشته داده می شود که در هیچ زمانی چنین وضع اسفناکی در بیمارستان ها نبوده است.

باقری لنکرانی تصریح کرد: دولت کارنامه خوبی ندارد که امروز شاهد شعارهای انحرافی و فرار از پاسخگویی است که مدیریت اجرایی کشور با رانت خواری ممزوج شد و به مدیر قوی نیاز داریم تا فضای مفسده آلود را از میان برد./1314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات