۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۴۹۷۷۷۱
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

اسرار زیادی در سینه‌‌ام دارم/ نظام را فدای امیال شخصی نمی‌کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری، ضمن انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها در مناظرات، اظهار داشت: بنده اسرار زیاد در سینه دارم؛ اما هرگز نظام را فدای امیال شخصی‌ام نمی‌کنم و سودای ریاست جمهوری هم ندارم به دنبال خدمت هستم.
 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با حضور در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه در اجتماع ده ها هزار نفری مردم آذربایجان غربی گفت: مردم این استان با گویش ها، اقوام و ادیان مختلف انسجامی مثال زدنی را به ارمغان اوردند و شهر و استان رنگین کمان  است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 12 هزار شهید، جانبازان و ایثارگران استان آذربایجان غربی گفت: این استان عالمان بزرگی را در خود جای داده است که آیت الله قدیشی از مفاخر علما و حجت الاسلام والمسلمین حسنی از روحانیونی است که ایستادگی اش در برابر دشمنان مثال زدنی است.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در حمایت از ایشان گفت: حضور شما در این مکان با اخلاص، صفا و صمیمت برای من مسؤولیت آور است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: حضور با بصیرت شما در این عرصه پیام های زیادی دارد امید است آنانی که فکر می کنند شکل دادن همچین اجتماعی به صورت ظاهری امکان پذیر است، صدای این مردم را بشنوند که با دل در این عرصه حضور یافته اند؛  اگر پیام این جمعیت شنیده نشود بدون تردید روزی این پیام شنیده خواهد شد که دیگر دیر شده باشد باید پیام مردم که دلداده به انقلاب و ارزش ها است را شنید.

 شرایط اجتماعی و اقتصادی در شأن این مردم ایران است

وی  گفت: آیا این شرایط اجتماعی و اقتصادی در شأن این مردم ایران است، باید با مردم صادق بود و بعد از چهار سال به مردم گزارش داد، امروز به واسطه سیاست های نادرست دولت، سفره های مردم کوچک شده و فقرا رنج می برند، این درحالی است که می توان با ذخایر این شرایط را به نفع مردم تغییر داد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: معتقدیم با منابع موجود بحران بیکاری قابل رفع است ما معتقدیم بر اساس قانون باید برای اشتغال جوانان اجرا شود اگر می گویند که نمی شود و نمی توانیم  پس قانون را قبول ندارید، چرا خود را در معرض انتخاب قرار داده اند؟

وی گفت:معتقدیم بعد از ۳۸ سال از انقلاب، مردم ظرفیت و آمادگی شنیدن خبر اختلاس و فساد در کشور را ندارند، می توان  ساختار اداری را در کشور رقم زد که در شإن دولت اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: با وجود اینکه مجلس پرداخت 100 میلیون تومان تسهیلات برای زوج های جوان را تصویب کرد، شما به آن عمل نکردید و در حال حاضر 500 هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج هستند که اگر تسهیلات داده شده غیر مجاز و به بدحسابان به بانک برگردانده شود می توان برای تمام این جوانان تسهیلات ازدواج پرداخت کرد.

بیگانگان مشکل کدامین کشور را حل کرده اند که دومین آن ما باشیم

وی گفت: علت تعطیل شدن 17 هزار کارگاه و  ۲۵۰ هزار کارگاه کوچک نبود نقدینگی نیست چراکه 3 برابر دولت قبل در دولت یازدهم خلق پول شده است مشکل این است که 500 هزار میلیارد به چند نفر پرداخت شده است که این ظلم در حق مردم، تولید و اشتغال است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: کشور کمبود نقدینگی، کمبود آب در سطح کلان، منابع و نیروی انسانی کارآمد ندارد مشکل کشور ضعف امور اداری، اجرایی و اقتصادی است.

 وی با اشاره به شعار ما می توانیم تأکید کرد: جوانانی که سانترفیوژ می سازند و هسته ای تولید می کنند بیکارند چراکه دولت فعلی  نگاهش این است که بیگانگان بیایند سرمایه گذاری کنند و گره مشکلات کشور را باز کنند که خطای بزرگی است؛ در موضوع برجام چه کسی طرف های مقابل را می تواند وادار به انجام وظایف کند؟ دولت انقلابی با مدیریت جهادی برای حل و فصل موضوع برجام لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در شرایط و وضعیت فعلی قرار بود سرمایه گذار خارجی بیاید تا امروزچه میزان سرمایه گذار خارجی آمده است؟ بیگانگان مشکل کدامین کشور را حل کرده اند که دومین آن ما باشیم؟

وی به وضعیت مسکن مهر اشاره کرد و گفت: سالی 6 درصد پیشرفت حق مردم چشم انتظار نیست اینکه دولتی امید مردم را ناامید کند و مسکن مهر را مزخرف بخواند حق مردم نیست!

باید برای همه شغل ایجاد کرد 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امکان ایجاد اشتغال در کشور وجود دارد و ظرفیت های موجود باید احیا شوند، خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی در کنار محصولات کشاورزی همچون سیب و انگور می تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند، جوانهای تحصیلکرده می توانند با علم و فناوری کشاورزی را سود آور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: امروزه در خصوص تولید محتوا در فضای مجازی برخی کشورها بیشتر از درآمد نفت ما درآمد دارند اما در این زمینه هم باور به جوانان وجود ندارد این درحالی است که می توان 100 هزار شغل در زمینه فضای مجازی را به 400 هزار شغل افزایش داد.

وی سرمایه گذاری در حوزه مسکن، سرمایه گذاری برای افزایش تولید ناخالص و صادرات آن به کشورهای منطقه را از راهکارهای ایجاد اشتغال برای جوانان دانست .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: نماد ملی، کارت شناسایی ملی است یعنی خط کشی بین احزاب، اقوام، مذاهب وگویش ها و ...  و شهروند درجه یک و دو برداشته بشود ، باید برای همه شغل ایجاد کرد و مشکلات همه را مرتفع کرد.

احیای پایدار دریاچه ارومیه ضرورت اجتناب ناپذیر است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دریاچه ارومیه گفت: تا به امروز اقداماتی در زمینه احیا دریاچه ارومیه انجام شده است که جای تقدیر دارد اما امروز احیای پایدار دریاچه ارومیه ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: طبق آمار ۱۸ میلیارد قاچاق کالا صورت می گیرد که با تولید ملی سازگاری ندارد و قابل تغییر است اما مشکل اینجاست که این قاچاق 100 کانتینری و در مقابل چشم مسئولان انجام می شود؛ مشکل قاچاق یک کولبر نیست قاچاقچیانی است که مالیات نمی دهند و جزو یقه سفیدهای کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: اگر بین صادرات و واردات و از طرفی تسهیلات نظام بانکی و بخش حوزه نظارتی یک سامانه جامع ای تشکیل یافته و شفاف شود می توان این موضوع را ریشه ای را می توان حل کرد

وی با اشاره به مرزی بودن استان آذربایجان غربی گفت: باید منابع حاصل از مرز را به خود مردم این استان واگذار کرد، مناطق گردشگری در استان موجود است اما همت و اراده می خواهد، معنی ندارد در این استان بیکار داشته باشیم.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: کسانی که ادعای دیپلماسی دارند باید زمینه صادرات را در کشورهای منطقه فراهم می کردند، چرا باید سهم ایران در صادرات کالا به عراق کمتر از ترکیه باشد؟ دیپلماسی باید در زمینه اقتصادی فعال شود.

دولت مردمی، انقلابی و جهادگر برای حل مشکلات لازم است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه دولت مردمی، انقلابی و جهادگر برای حل مشکلات لازم است، گفت:  دولت دو راه دارد اول اینکه بگوید این کارها را انجام داده است این درحالی است که دولت به وعده های خود عمل نکرده است و این را مردم نیز می گویند، دوم اینکه رقیبهراسی می کند و می گوید رقیب می خواهد دیوار بکشد ، بله ما دیواری بین چپاولگران و مفسدان اقتصادی و حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: حقوق آزادی زنان، گویش، لباس و … را خداوند و قانون اساسی داده است و هنر دولت ها این است که از این آزادی ها صیانت کنند تا این حقوق خدشه دار نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: دولت کار و کرامت معتقد است دولت باید با حفظ شأن و کرامت مردم برای آنها کار ایجاد کند.

این سینه اسرار بسیار دارد 

وی گفت: میدانید خیلی حرف ها برای گفتن دارم،  اما باید در تنگناها ظرفیت داشت و قانون را فدای امیال شخصی نکرد، من امنیت ملی و آنچه خواست ملت است را فدای نمی کنم ، این سینه اسرار بسیار دارد اما نگاه ما کشور، نظام و مشکل مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: ما می گوییم باید به مشکلات مردم و فقرارسیدگی شود آقایان موضوع را به حاشیه می کشند و می گویند می خواهند به عقب باز گردند که در پاسخ به آنها می گویم نه بازگشت به گذشته و نه وضعیت موجود بلکه تغییر به نفع مردم./936/ ۲۰۱/ص

 

ارسال نظرات