۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۹۷۸۰۱
قالیباف :

باید از ظرفیت بانوان در جامعه استفاده شود

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت مردم مصمم هستیم که از تمام ظرفیت های بانوان بهره بگیریم.
قالیباف

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز یکشنبه 24 اردیبهشت در همایش بزرگ بانوان حامی «دولت مردم» در محل مجتمع فرهنگی سرچشمه، گفت: بخشی از خانواده ها هستند که باید مورد حمایت ویژه باشند چرا که به دلایل مختلف خانم ها در آن خانواده مسؤولیت اداره خانه را برعهده دارند و باید در شرایط بحران اقتصادی خانواده را اداره کند. جای تاسف است که چرا دولتمردان ما تدبیر ویژه ای در این باره ندارد.

وی افزود: ما مصمم هستیم تا با برنامه ریزی مشخص به این موضوع توجه کنیم، همانطور که در شهر تهران این حمایت ها را انجام دادیم در دولت مردم این حمایت ها را ملی کنیم.

قالیباف گفت: متعجبم از گفتار دولتمردان که وقتی می گوییم این خانواده ها نمی توانند در برابر این بحران های اقتصادی بایستند، می گویند اگر از اینها حمایت کنیم در کشور گرانی می شود. چطور وقتی حقوق‌های نجومی پرداخت می‌کنید، گرانی ایجاد نمی‌شود؟

 کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در 12 فروردین سال 58 نظام جمهوری اسلامی اولویت خود را بر توجه به محرومان و مستضعفین قرار داد، ما سیاست مردان وظیفه داریم حمایت از این بخش جامعه را در اولویت قرار دهیم.

قالیباف تصریح کرد: وقتی روحیه اشرافی گری و تاجر مسلکی بر دولت حاکم می شود نمی تواند این صحنه ها را ببیند. در مناظره وقتی گفتیم کالای غیرقانونی وارد کردید برای آن بود که رفتند از یک جوان بیکار سوءاستفاده کردند و با کارت بازرگانی یک خانواده محروم کالا وارد کردند و بعد هم گفتند دختر مظلوم وزیر. اگر او با آن همه درآمد مظلوم است پس خانواده ای با 8 فرزند معلول چه باید بگوید.

وی با بیان اینکه امروز بالغ بر ۱۵ درصد مدیران ما در مجموعه شهرداری تهران از بانوان هستند، افزود: ایفای نقش بانوان صحنه های متفاوتی دارد. جایی که امروز بر دولت ها اشکال وجود دارد آن است که این نقش در محیط های مختلف به درستی تعریف نشده است.

قالیباف تاکید کرد: در دولت مردم خودم را برای مردم عزیزمان وقف خواهم کرد،ما با همت شما دولت مردم را که دولت شماست روی کار خواهیم آورد. توافق ما در انقلاب اسلامی این بود که مردم بر سرنوشت خود اثرگذار باشند و در همه این عرصه ها فرقی بین زن و مرد نباشد.

 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: وظیفه ماست که بدون هیچ منتی تلاش کنیم مشکلات روی دوش مردم را به خصوص برای خانواده هایی که نیازمندی بیشتری دارند برداریم و لحظه ای غفلت نکنیم.

وی افزود: بدون شک نقشی که بانوان در کشور دارند بسیار کم نظیر است، همه جوامع زمانی می توانند به آرامش، آسایش، رفاه، تربیت، محبت و فضای صمیمیت برسند که اعتماد کامل وجود داشته باشد و فرصت برای بانوان جامعه فراهم شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استقلال و پیشرفت یک کشور در گرو منابع انسانی و جوانان آن جامعه است، گفت: بنده در این روزها هم مرتب تاکید کردم مهم ترین بخش برای پیشرفت کشور ما رسیدگی به نیروی انسانی است؛ در حوزه نیروی انسانی نیز ظرفیت بانوان جامعه برای رشد و پیشرفت کم نظیر است.

وی افزود: ایفای نقش بانوان صحنه های متفاوتی دارد. جایی که امروز بر دولت ها اشکال وجود دارد آن است که این نقش در محیط های مختلف به درستی تعریف نشده است.

قالیباف با پرداختن به این سوال که هیچ کس منکر این نیست که یکی از مهم ترین و اساسی ترین رسالت های بانوان تربیت فرزندان و نسل آینده است اما آیا این تنها نقش بانوان ما است؟ گفت: خیر؛ بانوان علاوه بر این نقش می توانند در عرصه های اجتماعی در زمینه های مختلف حضور پیدا کنند و ایفای نقش داشته باشند؛ اما متاسفانه این امروز ضعیف انجام می شود.

وی افزود: از این ظرفیت خوب  باید به درستی استفاده شود چرا که مزیت های نسبی بانوان ما در عرصه امور اجتماعی از مردان اثرگذارتر است؛ امروز جامعه به این نیاز دارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز بخش قابل توجهی از بانوان شایستگی هایی دارند که می توانند در عرصه مدیریتی اثرگذار باشند. بنده به سهم خودم در زمانی که در شهر تهران توفیق خدمت داشتم سعی کردم این را افزایش دهم به نحوی که امروز بالغ بر 15 درصد مدیران ما در مجموعه شهرداری تهران از بانوان هستند.

قالیباف گفت: اگر این توجه صورت گیرد بانوان می توانند در عرصه مسائل فرهنگی نیز اثرگذار، بسیار موثر و کارآمد باشند. از این رو باید از فرصت بانوان در ایفای نقش در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی در کنار ایفای نقش مادری استفاده شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید از این ظرفیت بسیار قابل، کارآمد، شایسته و گاهی اوقات منحصر به فرد بانوان غفلت کرد. همچنان که در بسیاری از مشاغل مزیت نسبتی بانوان بیشتر از آقایان است اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است و میدان برای بانوان تحصیلکرده و متخصص باز نشده است؛ مصمم هستیم در دولت مردم این فضا را برای بانوان عزیز در کشور بیش از گذشته فراهم کنیم./856/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات