۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۹۷۸۰۲

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری جشنواره تولید کلیپ‌های کوتاه ۱۵۰ ثانیه‌ای «ازلام»، راه اندازی باشگاه کتابخوانی کودک ونوجوان، وجود ۳۳هزار و ۴۶۸ رای اولی و بهره برداری از ۲۵۰ مرکز آموزشی در مناطق روستایی هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، محمد شکوه کارشناس رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: آسیب‌های اجتماعی به عنوان اعمالی که هنجارهای جامعه را نشانه می‌روند و نظام اجتماعی را تهدید می‌کنند در هر جامعه ای حائز اهمیت جدی هستند.

وی در ادامه افزود: از این‌رو برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت برای مقابله صحیح با آسیب‌های اجتماعی، درمان یا پیشگیری از گسترش و پیدایش آنها امری ضروری و پر اهمیت است.

کارشناس رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: یکی از آفات فرهنگ اجتماعی و سبک زندگی اسلامی در جامعه، بروز آسیب‌های اجتماعی است که این آسیب‌ها پدیده‌هایی واقعی، متغیر و قابل کنترل و پیشگیری هستند.

شکوه بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی فرهنگی در کنار اصحاب رسانه و شبکه‌های مردمی می‌تواند در حوزه پیشگیری از بروز و یا تشدید این آسیب‌ها و به ویژه ظهور آسیب‌های نوپدید نقشی جدی ایفا نماید.

وی گفت: از جمله آسیب‌های اجتماعی توزیع و ورود مشروبات الکلی است که یکی از سرفصل‌های جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی بوده و به طور ویژه جوانان را مورد تهدید قرار داده است.

کارشناس رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: بدون شک آگاه‌سازی نسل جوان از مضرات جسمی و روحی آن می‌تواند در کاهش مصرف مشروبات الکلی موثر باشد.

شکوه تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و تاکید رهبر انقلاب بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری وزارت کشور اقدام به برگزاری طرح ازلام در قالب فراخوان جشنواره تولیدات رسانه‌ای کرده است.

کارشناس رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: این جشنواره در قالب کلیپ‌های تولیدی کوتاه ۱۵۰ ثانیه‌ای و در سه موضوع زیر برگزار می‌شود.

وی به موضوعات جشنواره اشاره کرد و افزود: توجه و تاکید ویژه بر اثرات مصرف مشروبات الکلی به عنوان یک آسیب مادر که خود بستر آسیب‌های اجتماعی دیگر است، تبیین حرمت و ابعاد مضرات روحی و روانی مصرف مشروبات الکلی، تبیین دقیق، هنرمندانه و خلاقانه آیات و روایات وارد شده در این مورد موضوعات این جشنواره هستند.

شکوه، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد دغدغه و حساسیت در جامعه به ویژه نسل جوان در مواجهه با آسیب‌ های اجتماعی، کشف، جذب و پرورش استعدادها و برنامه‌ریزی برای استمرار این گونه طرح‌ها، آگاه‌ سازی و حساسیت آفرینی کلیه شبکه‌ های وابسته به سازمان اعم از شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی و فعالان در عرصه‌های مردمی نسبت به آسیب‌ های اجتماعی به ویژه مصرف مشروبات الکلی دانست و افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۶ خرداد ماه ۹۶ است.

باشگاه کتابخوانی کودک ونوجوان هرمزگان راه اندازی شد

علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: یکی از اهداف برگزاری این کارگاه، توجه ویژه به گسترش فرهنگ مطالعه در سنین کودک و نوجوان است که با راه اندازی باشگاه های کتابخوانی در اقصی نقاط استان این هدف در دسترس قرار می گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه اداره کل از راه اندازی باشگاه کتابخوانی در سراسر استان گفت: متاسفانه در دسترس قرار گرفتن سرگرمی های مختلف باعث عدم توجه کودکان به مطالعه کتاب شده است.

علیرضا درویش نژاد عنوان کرد: برای جذب و ترغیب کودکان به مطالعه باید از روش های علمی ، اجتماعی بصورت خلاقانه استفاده کرد و این حرکت عظیم می تواند در آینده ثمرات زیادی به همراه داشته باشد.

۳۳ هزار و ۴۶۸ رای اولی در هرمزگان پای صندوق های رای می روند

بهروز اکرمی رییس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: درانتخابات امسال یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۶۸ نفر رای اولی هستند.

وی بیان داشت: متولدین ۲۹ اردیبهشت ۷۸ به قبل می توانند در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر وروستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ شرکت کنند.

اکرمی ابراز داشت: برنامه ریزی های لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه انجام شده و انتظار می رود مردم حضور گسترده و پرشوری در این عرصه مهم سیاسی داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان یادآورشد: تعداد کاندیداهای شورای شهر هرمزگان ۸۱۰ نفر است که برای ۱۹۸ صندلی شورای شهر رقابت می کنند و تعداد کاندیداهای شورای روستا هم هفت هزار و ۶۰۹ نفر است که برای چهار هزار و ۲۱۶ صندلی رقابت می کنند.

وی بیان کرد: هزار و ۴۷۴ شعبه اخذ رای شامل ۷۹۶ صندوق ثابت و ۴۹۷ صندوق سیار برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این استان پیش بینی شده است.

۲۵۰ مرکز آموزشی در مناطق روستایی هرمزگان به بهره برداری رسید

حمید هراتی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان گفت:  ۲۵۰فضای آموزشی استاندارد در مناطق روستایی استان به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: توجه به توسعه عدالت آموزشی و تامین فضای آموزشی استاندارد از دغدغه های دولت بوده و هست . لذا با حمایت دولت و همراهی خیرین نیک اندیش مدرسه ساز در دولت یازدهم ۲۵۰پروژه آموزشی در قالب ۸۰۵ کلاس درس با زیر بنای ۷۴ هزار و ۶۶۷ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۹۶۳ میلیارد ریال در مناطق روستایی استان به بهره برداری رسیده است.

هراتی عنوان کرد: با بهره برداری از این فضاها بیش از ۲۰ هزار دانش آموز مناطق روستایی هرمزگان(میانگین ۲۵نفر برای هرکلاس ) از فضای آموزشی ایمن و استاندارد بهره مند شدند.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان ضمن اشاره به تعداد پروژه های بهره برداری شده در مناطق روستایی شهرستانهای استان اظهارداشت: در دولت یازدهم در مناطق روستایی بندرعباس ۱۱۸ کلاس درس، بندرلنگه ۹۹، میناب ۹۴، بستک ۷۹، بشاگرد ۷۱، قشم ۵۷، سیریک ۵۶، جاسک ۵۲، بندرخمیر ۴۵، پارسیان ۴۰ و رودان ۴۱ کلاس درس ایمن و استاندارد در اختیار دانش آموزان عزیز قرار گرفته است.

هراتی پروژه های آموزشی بهره برداری شده سال ۱۳۹۵ در مناطق استان را شرح داد و گفت: در سال ۱۳۹۵دولت با همراهی خیرین مدرسه ساز ۷۱پروژه آموزشی را در قالب ۲۳۵کلاس درس با زیر بنای ۲۱هزار و ۷۸۱ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۲۸۳ میلیارد ریال به دانش آموزان عزیز مناطق روستایی تقدیم کرده است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان طرحهای آموزشی دردست اجرای مناطق روستایی استان را بر شمرد و یاد آورشد : ۱۳۴ پروژه آموزشی در قالب ۴۶۶ کلاس درس با زیربنای ۵۹ هزار و ۱۱۸متر مربع در روستاهای استان در دست اجراست که با تکمیل آنها قریب به ۱۲هزار دانش آموز مناطق محروم استان از فضای آموزشی استاندارد بهره مند می شوند./303/851/ب1

ارسال نظرات