۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۹۷۸۲۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

دشمن شناسی لازمه دفاع از کشور است

نماینده ولی فقیه در اصفهان در دیدار مسؤولان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در منطقه اصفهان دشمن شناسی را لازمه دفاع از کشور دانست.
آیت الله طباطبایی نژاد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در دیدار مسؤولان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع منطقه اصفهان، بر لزوم دشمن شناسی در دفاع همه جانبه تأکید کرد و گفت: دفاع قانون ذاتی طبیعت است و منحصر به انسان نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تفاوت دفاع انسان و دیگر موجودات در تحصیلی بودن آن است، از این رو باید برای مجهز شدن در دفاع آموزش و فنون لازم را یاد بگیرد.

وی وجود دشمن را عاملی برای پیشرفت و تلاش مضاعف دانست و گفت: هم جسم و هم روح ما همواره در تقابل دشمن است، روح در مقابل شیطان و نفس و جسم در مقابل ویروس و میکروب از این رو بر اساس قانون طبیعت هر جا کوتاه بیاییم و سستی کنیم، طعمه دشمن خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: علت اصلی برخی انحرافات و تقابل با حق این است که افراد در تشخیص حق و باطل به اشتباه می افتند که در غیر اینصورت کسی با امام حسین (ع) یا حضرت علی (ع) نمی جنگید.

آیت الله طباطبایی نژاد همه سیاستهای خارجی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله) را بر اساس آیات قرآن دانست و گفت: وقتی می گویند نباید به شرق و غرب امیدوار باشیم به این دلیل است که خداوند در آیه 120 سوره بقره می فرماید: وَ لَن تَرْضَى عَنكَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ، هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی.

وی به فرمایش امام خمینی (ره) در خصوص تحریمها اشاره کرد و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تحریمها را نعمتی الهی دانستند که زمینه پیشرفت و تلاش جوانان کشور را فراهم کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در گذشته همه تسلیحات نظامی ما از خارج وارد می شد و به هیچ عنوان اجازه نمی دادند یک ایرانی تکنیک آنها را یاد بگیرد و حتی عوض کردن یک پیچ را به ایرانیها نمی دادند.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، امروز جوانان ما در صنایع دفاعی، هسته ای و موشکی به جایی رسیده اند، که دشمنان را به وحشت انداخته است.

امام جمعه اصفهان با بیان این مطلب که دشمنی کفار با ما همواره ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در آیه 217 سوره بقره آمده است: وَلایَزالُونَ یُقاتِلُونَكُمْ حَتّى یَرُدُّوكُمْ عَنْ دینِكُمْ،   )كافران با شما اى توحیدگرایان!( هماره مى جنگند تا اگر امكان یافتند، شما را از دینتان (به شرك و كفر برگردانند.

وی تقویت قدرت دفاعی کشور را مهم ترین عامل بازدارنده دشمن دانست و گفت: زمانی در جنگ پیشنهاد صلح مطرح شد که ایران توانست خرمشهر را آزاد کند و تا نزدیک بصره پیش برود و مذاکرات امروز ما با دنیا نیز به پشتوانه تلاشهای هسته ای و موشکی دانشمندان جوان و انقلابی بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: تا زمانی که 3 هزار سانتریفیوژ داشتیم تنها حرف استکبار این بود که شما نباید دانش هسته ای داشته باشید، از این رو زمانی حاضر شدند پای میز مذاکره بنشینند که تعداد سانتریفیوژها به 20 هزار و درصد غنی سازی اورانیوم به 20 درصد رسید./201/1305/ب1

ارسال نظرات